כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נפצע וניזוק

פעיל חמאס יפצה את בחור הישיבה - פעם נוספת

בית משפט השלום בירושלים אישר את הפשרה בחור הישיבה לפעיל החמאס שתקף אותו באמצעות חגורה, בו הוחלט כי פעיל החמאס יפצה את הפצוע ב-8,000 ש"ח, זאת בנוסף ל-15,000 ש"ח שקיבל מהליכים אחרים, המצטרפים ל-23,000 ש"ח

פעיל חמאס יפצה את בחור הישיבה - פעם נוספת
בחור ישיבה, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פעיל החמאס ג'מאל עסילי יפצה בחור חרדי, אותו תקף באמצעות חגורה לפני כשש שנים. עסילי ישלם לפצוע 8,000 ש"ח בהסדר פשרה בתביעה אזרחית נגררת, לאחר שהורשע בתקיפה ופציעה ממניעים גזעניים ובתמיכה והזדהות עם ארגון טרור. התשלום מצטרף ל-9,000 ש"ח שהתוקף כבר שילם בעבר ו-6,000 ש"ח מהליכים נוספים, המצטרפים לסכום פיצויים של 23,000 ש"ח.

התקיפה אירעה לפני כשש שנים, בליל שבת, כאשר הבחור החרדי וחברו צעדו ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים בדרכם להתפלל בכותל המערבי, כאשר החל עסילי לעקוב אחריהם. בשלב מסוים נטל עסילי חגורה עם אבזם מתכת, והכה באמצעותה את הבחור החרדי.

המכה החזקה קרעה את המגבעת אותה חבש הבחור, והוא נפצע בראשו. לאחר התקיפה נמלט עסילי מהמקום, ואילו הפצוע הזעיק עזרה. שוטרים שהגיעו למקום סייעו לפצוע, והוא נלקח למרפאת טרם לטיפול רפואי. הוא נזקק להדבקה של הפצע בראשו.

בהליך הפלילי נגד עסילי התברר כי בזמנים המקבילים לתקיפה נהג לפרסם בדף הפייסבוק שלו "פרסומים שיש בהם משום תמיכה בארגון טרור, הזדהות עם ארגון כזה והסתה לאלימות או טרור". בין היתר שיבח עסילי באופן עקבי מבצעי פיגועים בזמן אמת ובסמוך לביצוע הפיגועים שבהם נרצחו אזרחים ישראליים.

עסילי הורשע בעבירות של פציעה ותקיפה על רקע גזעני, וכן בתמיכה והזדהות עם ארגון טרור, והסתה לאלימות או טרור. הושתו עליו 18 חודשי מאסר בפועל ותשלום של 9,000 ש"ח לפצוע. לאחר מכן הגיש הפצוע תביעה אזרחית נגררת, במסגרתה שילם 6,000 ש"ח ויפצה אותו התוקף ב8,000 ש"ח נוספים, כאמור.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שייצג את בחור הישיבה מסר: "אנו נמשיך לפעול כדי לגבות מחיר מכל מי שירים יד לאומנית כנגד יהודי."

פעיל חמאס בחור ישיבה תשלום פיצויים תביעת פיצויים ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד