י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי' הגיעה לכנסת

ח"כ בוסו על גל הפריצות בב"ב: "המשטרה מגלה לכאורה אוזלת יד"

גל הפריצות בבני ברק: חבר כנסת אוריאל בוסו פנה בסוף השבוע בשאילתה דחופה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, זאת לאחר שמאות אלפי שקלים נגנבו מחנות בבני ברק בפריצה שהתרחשה בעיצומה של השבת, בפעם השנייה בתוך כחודשיים - כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי בחרדים'

ח"כ בוסו על גל הפריצות בב"ב: "המשטרה מגלה לכאורה אוזלת יד"
הפריצה לסופר\ח"כ בוסו צילום: מצלמות אבטחה\דוברות הכנסת

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', אודות הפריצה לסופר 'שוק השומר' בבני ברק בה נגנבו מאות אלפי שקלים - בפעם השנייה בתוך כחודשיים, חבר הכנסת אוריאל בוסו הגיש בסוף השבוע שאילתה דחופה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה לדעת היכן עומדות החקירות, והאם המשטרה פועלת מספיק כדי למגר את התופעה.

כזכור, בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים שני רעולי פנים חודרים למשרדי החנות ופורצים את הכספת באמצעות דיסק חשמלי, ממנה כאמור, נגנבנו מאות אלפי שקלים. בעלי חנויות באזור טוענים כי המקור לפריצות הוא אתר בניה הנמצא בסמוך ולטענתם מאכלס פועלים פלסטינים. מייד במוצאי השבת שעברה הגיעו למקום צוותי המשטרה ופתחו בחקירה, אך כפי הידוע עד כה לא נרשמה פריצת דרך. במהלך הפריצה נגנבו מאות אלפי שקלים, פחות מחודשיים בלבד לאחר הפריצה הקודמת, בה נגנבו למעלה מ-200,000 שקלים. אלא, שלטענת בעלי החנות, המשטרה כמעט ולא עשתה דבר בכדי למנוע את הפריצה השנייה.

בשאילתה דחופה שהגיש חבר הכנסת אוריאל בוסו, נטען כי עסקים בבני ברק סובלים מגל פריצות בליל שבת. "הבעלים קובלים על אוזלת יד מצד המשטרה. בית העסק 'שוק השומר' נפרץ בשבת זו בפעם השנייה. תלונה שהגיש ב-21 ביוני בצירוף תיעוד של הגנבים לא העלתה דבר", אמר חבר הכנסת בוסו. בוסו דרש לדעת כמה תלונות הוגשו עד כה ובכמה מהן נלכדו הגנבים.

השרה גילה גמליאל שהשיבה לשאילתה בשמו של השר אמיר אוחנה, אמרה כי "בתחום תחנת משטרת בני ברק נפתחו שני תיקי חקירה בגין התפרצות לבית עסק המוכר בשם "שוק השומר", הממוקם ברחוב השומר בעיר בני ברק". לדבריה, "החקירה בתיקים עודנה נמשכת, ותחנת בני ברק נמצאת בקשר ישיר עם המתלוננים, אשר מעודכנים באופן שוטף על ההתקדמות בחקירה".

"יודגש" הוסיפה השרה גמליאל, "כי כל עוד התיקים נמצאים בחקירה, באופן טבעי כל גילוי על אודותיה עלול להביא לשיבושה, ועל כן אין פה פירוט לגבי זה". אלא, שבניגוד לגרסתה של השרה גמליאל שכאמור נאמרה בשמו של השר אוחנה, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', בעלי החנות שנפרצה טוענים כי המשטרה מגלה אוזלת יד. לדברי בעלי החנות, הוא העביר למשטרה מידע על אנשים שמחזיקים צ'קים שנגנבו במהלך הפריצה הקודמת, או של אנשים שמנסים לפרוע את הצ'קים. "אנחנו יודעים מי הם. צריך לתפוס אותם ולחקור מי הביא להם הצ'קים. המשטרה משחקת איתנו. הם לא עושים כלום", סיפר הבעלים ל'בחדרי חרדים'.

באשר לשאלת הנתונים אודות הפריצה לסופר 'שוק השומר', השיבה השרה גמליאל כי "ב-2020, יום שישי, היה אירוע שבו יש 13 תיקים עם חמישה חשודים ואפס כתבי אישום. עוד אירוע בשבת, גם בשנת 2020 – תשעה תיקים, תשעה חשודים ושלושה כתבי אישום. ב-2020 בסך הכול היו 22 תיקים, 14 חשודים ושלושה כתבי אישום. אלה כל הנתונים, והם תקפים מינואר עד לאוגוסט 2020". השגרה גמליאל הוסיפה כי זאת התשובה היחידה שהיא יכולה לענות, מכיוון שהתיק נמצא עדיין בשלבי חקירה.

הגנבים בפעולה\\צילום: מתוך מצלמות האבטחה

"צריך לדאוג שהגורמים שאמורים לבוא ולהשיב על השאילתה ידאגו שהתשובה הנוספת תהיה אפקטיבית, כי אני מחזיק בידיי תיעוד מתלונות ומפריצה נוספת", הגיב בוסו. "מדובר בנזקים של מיליונים, ולפי התשובה שאת אומרת", פנה לשרה גמליאל,  "מאז הוגשה התלונה והפריצה הראשונה נעשתה טרם הסתיימה החקירה, ובינתיים שוב קרתה פריצה. אנחנו גם רואים את הפערים בין התיקים שנפתחים והחשודים לבין כתבי האישום. מדובר בפערים אדירים שגורמים לכך שתושבי בני ברק שבויים בידי גנבים. יש תיעודים של מכוניות, עם סרטוני אבטחה מהמקומות, ולא נעשה עם זה שום דבר".

כזכור, בעל החנות שחנותו נפרצה פעמיים, מתח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה בכל הנוגע לחקירת האירועים. לדבריו, עם צאת השבת, הוא עלה לאתר בניה הסמוך וגילה שם שוב, ממצאים הקושרים את הנוכחים במקום לפריצה. "יש פה מתחם פשע ואף אחד לא עושה שום דבר", הוא אומר. "למה המשטרה מחכה? למה שולחים צוות לתוך האתר ותופסים את הפורצים. פרט לחנות שלנו, חנות נוספת הסמוכה גם היא לאתר בניה נפרצה פעמיים בחודשיים האחרונים בצורה דומה". 

"מדובר באוזלת יד של המשטרה", זועם בעל החנות בשיחה עם 'בחדרי חרדים',"העברנו למשטרה מידע על אנשים שמחזיקים צ'קים שנגנבו במהלך הפריצה הקודמת, או של אנשים שמנסים לפרוע את הצ'קים. אנחנו יודעים מי הם. צריך לתפוס אותם ולחקור מי הביא להם הצ'קים. המשטרה משחקת איתנו. הם לא עושים כלום".

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים': "צר לנו על התחושות, שכן בניגוד מוחלט לנטען, המשטרה מנהלת חקירה מקיפה ומקצועית, במטרה להגיע לחקר האמת ולהביא את המעורבים לדין. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כלל הפעולות הנדרשות, תוך שימוש במיטב האמצעים העומדים לרשותנו".

 

פריצה לחנות גל פריצות אוריאל בוסו אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד