י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ככה יורדים במשקל

מעניין: מה המוח שלך עושה כשאת חושבת על דיאטה?

מעוניינת להוריד במשקל ולהיראות רזה וקלילה יותר? תצטרכי להבין תחילה מה המוח שלך חושב כאשר את אומרת "דיאטה" • מה תצטרכי לעשות בכדי להבהיר לו את העניין? ומה הדרך הנכונה לירידה במשקל?

מעניין: מה המוח שלך עושה כשאת חושבת על דיאטה?
פעילות גופנית צילום: pixabay

רוצה להוריד את השומן הבטני? לעמוד זקוף יותר? להרגיש קלילה ובכושר?

הגוף כמו 'חושב ושוקל' - פעילות גופנית ושימוש בשרירים רבים ככל האפשר, אימון בצורה סדירה לשרירים, היא הדרך הנכונה, המוח שלך עושה חשבון מאוד פשוט ואומר: "היא לא משתמשת בשרירים שלה, היא לא מרבה להתאמן או לאמן את השרירים, הכוונה שהם מיותרים לה – אני יכול לפרק חלק מהשרירים וכך לקחת אנרגיה מהשרירים"

חשוב שתביני כאשר את באה 'בשם הדיאטה' לאכול פחות, לשרוף יותר שומן ולהיות רזה יותר, עדיין הגוף צריך לתפקד ולשרוד עם מספר קלוריות מכובד ומבלי להרגיש רעב ומורעב.

מהיכן הוא לוקח את השלמת הקלוריות??? קודם כל מהסוכר שבאוכל. זה הכי קל לו וכאשר הוצאת הקלוריות עולה על אלה הנכנסות הגוף מתחיל לחשוב ולעשות שיקול כזה:

לפרק את מאגרי השומן זה אפשרי אבל יותר קשה לו... ומי מעוניין לעבוד קשה?

הוא מעדיף לחשוב: "אם היא משתמשת בשרירים נשאיר לה אותם ונפנה למאגרי השומן וכך יקל עליה להיות רזה וחטובה ואני בהחלט אקצה משאבים ומוכן לעזור לה להשיג את המטרה שלה. אבל אם היא לא עושה פעילות גופנית יזומה, ניקח את החלבונים מהשרירים ונפיק מהם אנרגיה"

אכן יותר קל לגוף לעשות זאת מאשר לפרק מאגרי שומן, אותם הוא גם חוסך למקרה הצורך, בו בעידן שפע האוכל של ימינו אין צורך.

וכאן נכנסים לבעיה רצינית יותר, לטווח הקצר הבינוני והארוך שבכל תוכנית הורדה במשקל – יורדים גם שרירים. המטרה היא שזה יקרה כמה שפחות, כיוון שרקמת שריר גורמת לחילוף חומרים גבוה יותר ולפיכך נוכל לאכול במידה מספקת ולשמור על המשקל לאורך זמן.

עם כמות אכילה מספקת ולעוד הרבה תועלות שקצרה היריעה כאן מלפרט.

רקמת שומן גבוהה היא גם גורם סיכון למחלות חלילה, מעבר להרגשה הרעה שהיא עושה לגוף ולנפש. ולכן אנו רוצות להיפטר מרקמת השומן העודפת ובמיוחד מהשומן הבטני ולא מרקמת השריר שנותנת לנו מראה אסוף וחטוב יותר.

ולמה אני מספרת את זה? כי מודעות מעוררת את כוח החירות!

אם תהיי מודעת לחשיבות ולנזק שבהימנעות תקבלי יותר חשק ומוטיבציה להניע את הגוף בעזרת ה' הרבה יותר.

ואם תגידי: "אבל אין לי חשק לעשות פעילות גופנית! מתעצלת לצאת להליכות" נכון – צריך חשק וחריצות כדי לעשות פעילות גופנית ולהתמיד, אך גם אם אין לך אותם ממש, אין להרים ידיים חלילה!

תתחילי! תמשיכי! ובעז"ה תצליחי.

מאת: זהבה רוז. מחברת הספר: 10 הדרכים הטובות ביותר להצלחה.

דיאטה משקל ירידה במשקל פעילות גופנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד