ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
'מעצר השווא', השחרור והאיתור

שערוריה: "שרוע בבוץ בשטח, רועד כולו" - כך אותר יוסף פליישמן

מזעזע: במשך שעות ארוכות, מבלי יכולת ליצור קשר, שכב יוסף פליישמן בתוך בוץ בשטח פתוח באזור שכונת גבעת המטוס - לאחר ששוחרר מתחנת המשטרה | הוא אותר כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה ופונה לביה"ח | אחד המתנדבים: "מחזה מזעזע". מכריו: "היה עלול להסתיים באסון"

שערוריה: "שרוע בבוץ בשטח, רועד כולו" - כך אותר יוסף פליישמן
המעצר במאה שערים צילום: באדיבות המצלם

סיפור מעצרו ושחרורו של יוסף פליישמן, תושב שכונת מאה שערים שאותר אמש (חמישי) בתום שעות ארוכות של חיפושים - מממשיך לעורר סערה. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', פליישמן, דמות מוכרת בשכונה הירושלמית, נעצר בליל אמש (בין רביעי לחמישי) על ידי שוטרים שהגיעו לדירתו, שלפו אותו ממיטתו ולקחו אותו בברוטאליות לעבר ניידת המשטרה שהמתינה בקצה הרחוב. רק לאחר שהבינו כי מדובר בטעות בזיהוי הוא שוחרר לחופשי.

אתמול, סמוך לשעה 22:00 בערב, הוא אותר בשטח פתוח בשכונת גבעת המטוס על ידי מתנדבי איחוד הצלה וזק"א שערכו אחריו חיפושים. מעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', פליישמן נמצא כשהוא במצב היפותרמיה קשה, תשוש, ללא יכולת לתקשר עם הסביבה. הוא פונה ע"י אמבולנס לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. "הוא היה שרוע בבוץ בשטח פתוח ורועד כולו", כך תיאר זאת אחד המתנדבים.

הזעם בקרב מכריו של פליישמן הלך וגבר ככל שחלפו השעות, לאחר שנודע כי הוא שוחרר למרות שהיה ידוע כי הוא אינו בריא בנפשו. אחד משכניו תיאר אותו כ"אדם שלא יודע לפגוע בזבוב". לדבריו, "בכל האזור מכירים אותו כאחד שלא מתקרב לאיש. הוא לא מסוגל להזיק ולכן לא ייתכן שהוא עבר עבירה פלילית".

• "טעות בזיהוי?" הקבצן ממאה שערים נשלף ממיטתו בברוטאליות - ומאז נעלמו עקבותיו

• 17 שעות לאחר ששוחרר ממעצר שווא: הנעדר אותר ופונה לביה"ח

• ח"כ בוסו במתקפה חריפה: "שוטרים נטולי רגש ודעת"

במשטרה נזכיר, טענו בתחילה כי הוא היה דרוש לחקירה, אך שוחרר בעקבות תקלה טכנית בתחנה, כך שלא היה ניתן לזהותו. מנגד, גורמים המעורים בפרטים מסרו כי לאחר שהובן כי מדובר במעצר שווא, השוטרים מיהרו לשחררו בתחנת המשטרה במגרש הרוסים. כך או כך, במשטרה טרם הסבירו כיצד אדם חולני הלוקה בנפשו, משוחרר אל הקור הירושלמי מבלי לוודא כי מסוגל לשוב בעצמו לביתו או למקום שיגן עליו מפני הקור העז.

אנשים המכירים את פליישמן מוסיפים כי גם אם עבר עבירה פלילית, אין שום סיבה לשחררו כך ללא יצירת קשר עם בני משפחתו. "אדם חולה שחווה כזו טראומה עלול ללכת לאיבוד. זה יכול היה להסתיים באסון", מוסיף אחד ממכריו. כאמור, אמש הוא אותר ופונה לבית החולים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד".

עוד מסרו במשטרה, כי בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר.  "לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

 

 

מעצר שווא מאה שערים איתור נעדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד