י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעורר סערה

ח"כ בוסו במתקפה חריפה: "שוטרים נטולי רגש ודעת"

אלימות המשטרה: יממה לאחר שנעצר בברוטליות תושב מא"ש הלוקה בנפשו ושוחרר בגפו מבלי לוודא כי הוא מסוגל לשוב למקום מבטחים, משגר חה"כ אוריאל בוסו מכתב חריף אל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה לחקור את האירוע החמור 

ח"כ בוסו במתקפה חריפה: "שוטרים נטולי רגש ודעת"
ח"כ בוסו, המעצר במאה שערים צילום: באדיבות המצלם

יממה לאחר שהמשטרה עצרה באופן שגוי תושב מאה שערים הלוקה בנפשו, ושחררה אותו אל הקור העז מבלי לוודא כי הוא מסוגל לשוב למקום מבטחים - מתבררים פרטים נוספים על הסיפור שמעורר סערה. בתוך כך, במכתב חריף שמשגר הבוקר (שישי) ח"כ אוריאל בוסו לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הוא דורש לחקור את האירוע באופן מיידי, ולפרסם את מסקנותיו לציבור.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', פליישמן נעצר בליל אמש (בין רביעי לחמישי) על ידי שוטרים שהגיעו לדירתו, שלפו אותו ממיטתו ולקחו אותו בברוטאליות לעבר ניידת המשטרה שהמתינה בקצה הרחוב. לאחר שעתיים, בשעה חמש בבוקר, משהבינו במשטרה כי מדובר במעצר שווא, הוא שוחרר לחופשי. במשך שעות ארוכות הוא נעדר ונערכו אחריו חיפושים. רק סמוך לשעה 22:00 בערב הוא אותר כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה ופונה לבית החולים.

"אמש בשעות הערב", כותב בוסו לאוחנה, "פורסם תיעוד קשה על מעצר ברוטאלי ואלים כנגד אדם קשיש שאינו בריא בגופו ובנפשו אשר נשלף ממיטתו בעודו ישן, ונגרר ע״י שוטרי משטרת ישראל כשהוא ללא כיפה וללא נעליים בקור הירושלמי העז תוך שהוא מתחנן על נפשו וזועק ״אני לא יכול ללכת״.. ובאטימות מוחלטת ואכזריות נפשעת אין איש שם על לב".

• "טעות בזיהוי?" הקבצן ממאה שערים נשלף ממיטתו בברוטאליות - ומאז נעלמו עקבותיו

• 17 שעות לאחר ששוחרר ממעצר שווא: הנעדר אותר ופונה לביה"ח

• שערוריה: "שרוע בבוץ בשטח, רועד כולו" - כך אותר יוסף פליישמן

"החמור מכל הוא", מציין בוסו, "שע״פ הפרסומים לאחר שמעצרו התגלה כ׳מעצר שווא׳ בשל טעות בזיהוי, הוא שוחרר ונעלם למשך שעות ארוכות בעוד שהתרופות שלו נותרו בתא המעצר ואיש לא טרח להשיבם או ׳חלילה׳ חשב לדאוג לבריאותו".

במכתבו לאוחנה, דורש בוסו לפתוח בחקירה ולמצות את הדין עם האחראים. "אירוע כזה חייב להיחקר ולהיבדק ביסודיות למצות את הדין עם השוטרים נטולי הרגש והדעת, עימם ועם שולחיהם נותני ההוראה השגויה הזו".

"דווקא בזמנים אלו אשר אמון הציבור במשטרה נמצאת בשפל חסר תקדים, מקרים מעין אלו רק מעצימים את התחושות הקשות ומעמיקים את הקרעים.
אני דורש ומבקש מכב׳ לחקור אירוע זה לעומק ולפרסם את מסקנותיו לציבור לאלתר וללא דיחוי ויפה שעה אחת קודם", כותב בוסו.

במשטרה, כזכור, ניסו להסביר כי שחרורו של פליישמן נבע כתוצאה מ'תקלה טכנית'. ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים': "החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בגין חשד לעבירה פלילית. לאור תקלה טכנית שתאפשר זיהוי וודאי, החשוד שוחרר לדרכו. בשעה האחרונה דווח כי הוא נעדר וכעת מתבצעות פעולות לאיתורו".

מאה שערים אמיר אוחנה משטרת ישראל מעצר אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד