י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערה בעקבות החלטת בג"צ

פרסום ראשון: החרדים דורשים לחוקק את חוק החמץ קודם הבחירות

הסערה בעקבות החלטת בג"צ שלא לדון בהכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, מובילה את חבר הכנסת גפני לעשות מעשה. לשכתו שיגרה מכתב ליו"ר הכנסת יריב לוין ובו דרישה כי למרות הפגרה במשכן, יש לכנס את המליאה בכדי לחוקק חוק שיאסור על הכנסת חמץ לבתי החולים

פרסום ראשון: החרדים דורשים לחוקק את חוק החמץ קודם הבחירות
משה גפני בראשות ועדת הכספים צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

החלטת בג"צ היום (ראשון) שהובילה לכך שיתאפשר להכניס חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח, עוררה את זעמם של חברי הכנסת החרדים שתקפו את השופטים וקוראים לתקן את החקיקה ולחוקק גם את פסקת ההתגברות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסיעות החרדיות יוזמים בליץ חקיקה עוד קודם הבחירות, כדי לכנס את המליאה ל'דיון פגרה' בו יעבירו את תיקון החקיקה שיאסור הכנסת החמץ לבתי החולים.

הרבנות הראשית מתריעה: יהודים ימנעו מלהגיע לבית החולים בפסח

בג"ץ: יותר חמץ בבתי חולים • החרדים ידרשו את פסקת ההתגברות

מי שיוזם את המהלך הוא יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, שבעקבות החלטת בג"ץ הוא דורש לאשר את אחד מהחוקים עוד קודם הבחירות בעוד כ 70 יום.

כדי לכנס את המליאה, נדרש על פי הנוהל לאסוף 25 חתימות של חברי הכנסת, ולצורך כך החרדים יאלצו לגייס את תמיכתה של מפלגת ימינה לצד חברי כנסת מהליכוד.

חבר הכנסת משה גפני תקף הבוקר את החלטת בג"צ ואמר כי "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשנייה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח".

גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע כי מיד לאחר הבחירות תדרוש סיעת ש"ס בכנסת את קידום הצעת חוק זכויות החולה אשר מבקשת לשמור על הסטטוס קוו ולהסמיך את מנהלי בתי החולים בנושא זה. שהרי בית חולים המשרת אוכלוסייה יהודית אינו דומה לבית חולים המשרת אוכלוסיות מיעוטים".

ברבנות הראשית קראו לנציגי הציבור לשנות את החקיקה כך שתמנע כניסת חמץ בפסח לבתי החולים: "אנו תקוה כי יימצא פתרון לעניין באמצעות חקיקה או בכל דרך אחרת למנוע מכשול זה שמהווה פגיעה אנושה במרבית אזרחי ישראל. עד לתיקון המצב". הרבנות הראשית קוראת לציבור הרחב הפוקד את בתי החולים "להישמר מלהיכשל ולבוא במגע עם חמץ בימי חג הפסח". הרבנים הראשיים מבקשים: "אנו קוראים לכל נציגי הציבור אשר לבם חם אל תורת ומסורת ישראל לפעול לתיקון ההחלטה".

משה גפני יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד