י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש לשבר בגולגולת

בכפר הפלסטיני: הנער החרדי שנפצע הועבר לטיפול נמרץ

קטין חרדי שהיה חלק מקבוצה שנכנסה בצורה לא חוקית לכפר הפלסטיני כיפל חארס הסמוך לאריאל, נפצע לאחר שמקומיים יידו לעברם אבנים. בשעות האחרונות הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ בביה"ח שניידר בפתח תקווה עם חשש לשבר בגולגולת

בכפר הפלסטיני: הנער החרדי שנפצע הועבר לטיפול נמרץ
מתפללים בקבר יהושע בן נון צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

הנער כבן ה-15 מקהילת שובו בנים, שנפצע הלילה כתוצאה מיידוי אבנים במהלך כניסה לא חוקית לכפר הפלסטיני כיפל חארס הסמוך לאריאל, הועבר במהלך היום למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שניידר בפתח תקווה - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הנער הועבר לטיפול נמרץ לאחר שעלה חשד כי נגרם לו שבר בגולגולת. הוא נבדק בשעות אלו על ידי הרופאים בבית החולים. שמו לתפילה: אברהם משה בן גיטל.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', עשרות חסידי ברסלב נכנסו הלילה (בין ראשון לשני) לכפר הפלסטיני, בו נמצאים על פי המסורת קבריהם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה. במהלך כניסתם לכפר החלו במקום הפרות סדר והושלכו לעברם אבנים על ידי התושבים המקומיים.

חסידי ברסלב נכנסו ללב הכפר הפלסטיני: בן 15 נפצע בינוני

כתוצאה מיידוי האבנים, נפצע אחד החסידים, נער כבן 15 בראשו. הוא טופל על ידי גורמי רפואה צבאיים ופונה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שאר המתפללים הצליחו לצאת מהכפר בליווי הצבא, חלקם נפצעו במצב קל. צה"ל העביר לידי המשטרה חלק מהחסידים והם נחקרו בחשד לכניסה לשטח עוין שלא כחוק.

מצה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים', כי הלילה נכנסו ללא תיאום עם כוחות הביטחון קבוצת מתפללים ישראלים למתחם קבר יהושע בן נון בכפר 'כפל חארת' שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים".

על פי הצבא, כוח צה"ל שפעל במרחב ניסה למנוע את כניסתו של אוטובוס ועליו קבוצת מתפללים לשטח הכפר. האוטובוס נסוג והמתפללים ירדו מהרכב ונכנסו ברגל לכפר. "לוחמי צה"ל נכנסו לכפר כדי להוציא את קבוצת המתפללים משטח הכפר", נמסר מדובר צה"ל.

עוד נמסר, כי במהלך שהות המתפללים במרחב, מספר פלסטינים יידו אבנים לעברם, כתוצאה מיידוי האבנים נפצע אחד המתפללים ופונה על ידי מד״א לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בתום התפילה והוצאת המתפללים מהכפר, הועברו חלק מהם להמשך תחקור במשטרת ישראל.

יצוין, כי בעבר אושרו כניסות המוניות לכפר, בעיקר ביום ההילולא של יהושוע בן נון. אלא, שמאז התפרצות הקורונה בישראל וברשות הפלסטינית, מונע הצבא כניסת ישראלים לכפר. למרות האיסור, הדבר לא מונע ממתפללים להיכנס אל עומק הכפר הפלסטיני הנחשב לעוין יחסית, דבר המהווה סכנה ביטחונית חמורה.

קבוצת המתפללים שנכנסה הלילה עשתה זאת, למרות ניסיון של לוחמי צה"ל למנוע מהם את המעבר אל הכפר. אירוע דומה התרחש רק לפני שלושה שבועות, כאשר קבוצת מפללים נכנסה לעיר שכם לתפילה על קברו של יוסף הצדיק. המתפללים נתפסו על ידי המשטרה הפלסטינית אך הצליחו להימלט. רק בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים.

בי''ח שניידר שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד