י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מקלות ובעיטות

שוב: מאבטחי עבודות הרכבת תועדו מכים חרדים

קהילות הקנאים בירושלים שמגיעים למחות נגד בניית 'הקו הירוק' של הרכבת קלה ברחוב בר אילן, נתקלים לא פעם באלימות קשה מצד המאבטחים שהוצבו במקום, המפלים את מכותיהם ללא כל סמכות חוקית | בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראים המאבטחים משתמשים במקלות, תוך אלימות פיזית ומילולית כלפי כמה חרדים תושבי האזור |צפו בתיעוד

עם מקל בידו: מאבטח מכה חרדים
עם מקל בידו: מאבטח מכה חרדים צילום: באדיבות המצלם

בעיטות, מקלות, ושימוש בקללות קשות כלפי מפגינים חרדים: פעילי הקנאים של 'העדה החרדית', נוהגים להגיע מדי יום ולהפגין נגד בניית הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים, שלטענתם מהווה פירצה בצביון השכונות החרדיות. ההפגנות, שמחולקות למשמרות מסודרות ולפי תתי קהילות שנמנים על קבוצת 'העדה', קנאים והנטורי קרתא, מסתיימות לא פעם באלימות קשה המופנית כלפי המפגינים מצד המאבטחים המוצבים במקום.

כך למשל, בשעות הערב של יום חמישי, שעות ספורות אחרי שהסתיימה ההפגנה נגד מעצרה של הצעירה החרדית בנתב"ג שנחשבה כ'עריקה' מצה"ל, התאספו כמה עשרות אברכים מקהילת ה'פרושים' למחאה נגד עבודות הרכבת הקלה בציר בר אילן / ירמיהו.

המחאות, יש לציין, הפכו זה מכבר ל'כאב ראש' משמעותי עבור מובילי פרויקט הרכבת הקלה, לאחר שבמקום נרשמו מספר רב של עימותים עם עובדי חברת פיתוח הרכבת, וחברות אבטחה שנשכרו במיוחד לשם כך ושוהים במקום 24 שעות ביממה.

בתיעוד קשה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה אחד המאבטחים, בן מיעוטים, בסיוע חבריו, כשהוא משתולל, צועק ומקלל בגסות, ומכה עם מקל - בכוח ובאכזריות עוברים ושבים בציר בר אילן, ללא אבחנה וללא שאיש מנסה לעצור בעדו. בתיעוד, אף נראים שוטרים שמתבוננים במאבטח מכה את העוברים והשבים, אך אינם עושים דבר כדי לעצור את ההשתוללות החמורה - גם לקול קריאות האנשים.

תושב האזור שתיעד את המקרה החמור, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "גם אם יש ביקורת על ההפגנות שלהם, אין לנו שום כוונה להסכים להפקרת דמם של התושבים וגם לא של המפגינים". לדבריו, "זה ממש לא פעם ראשונה שזה קורה, יש פה אלימות מטורפת מצד המאבטחים הערבים, כלפי כולם, כל מי שזז, בכלל בלי קשר להפגנות. הם מתיזים גז מדמיע וגז פלפל בלי אבחנה ולכל עבר, זה דבר מחריד ממש".

• החסיד ביקש מהמאבטחים הערבים לעטות מסכה - והוכה באלימות קשה

"אם המשטרה החליטה להפקיר את הזירה לידיהם של מאבטחים ערבים שיפוצצו פה את כולם במכות", הוא מוסיף, "אנחנו נצטרף כולם להפגנות של הקיצוניים. כי לא יתכן שגם יקרעו אותנו עם כל העבודות האלה וגם יפרקו אותנו במכות. נמאס מההזנחה של התושבים כאן".

גורם בכיר עימו שוחחנו בקרב ה'קנאים', טוען כי מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה. הוא מציין כי לא פעם מתרחשת אלימות מסוכנת, שעוברת בשתיקה של כל הגורמים.

הוא מסביר כי "כמעט מידי יום יוצאים קהילה אחרת להפגין נגד הקו הירוק של הרכבת הקלה, כשהמחאות נערכות ע"י קהילות שונות ואחרות, לכן ההשתוללות זוכה לגיבוי מהמשטרה". הוא אומר כי "בין הקהילות שיצאו עד עתה להפגנות הם: משכנות הרעים, סאטמער, קהילת קרן אור - ברסלב, קהילת מורשת -ברסלב, קהל חסידי ירושלים, קהל פרושים, קהל יראי השם, ועוד.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסם 'בחדרי חרדים' תיעוד של המאבטחים מכים צעיר חסידי, שחלף במקום וביקש מהם לעטות מסכות. בתגובה, רדפו המאבטחים אחר הצעיר לרחוב צדדי, הפילו אותו לארץ, והכו בו שוב ושוב תוך שמצטרפים לתקיפה מאבטחים נוספים. עדי ראייה שצפו בנעשה סיפרו מאוחר יותר כי חששו לגשת ולסייע, שמא יותקפו גם הם. "היה להם רצח בעיניים", סיפרו.

אלימות מאבטחים רכבת קלה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד