י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גם המצרים רדפו את בנ"י

הגר"ש בשיעורו: יהיה מהפך שלא חלמתם, לא תקום ממשלה

"תפסיקו להציע רעיונות להקב"ה איך להפיל את הממשלה, אל תתייאשו, להקב"ה יש מהלכים משלו". כך אמר הגר"ש לוי לאברכים בשיעורו בכולל הליכות משה והוסיף, "גם כשבנ"י יצאו ממצרים הוא יכל להכות במצרים אבל העדיף לעשות מעשה שלא חלמנו, קריעת ים סוף"

הגר"ש בשיעורו: יהיה מהפך שלא חלמתם, לא תקום ממשלה
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

בשעות הצהריים (שלישי) מסר הגאון הרב שבתי לוי, רב שכונת רמת אהרן בבני ברק בכולל הליכות משה שבראשותו שיעור מפולפל בהלכות סוכה, כאשר לאחר למעלה משעתיים של ריתחא דאורייתא נרקם מהלך עמוק בסוגיא, אלא שאז התעוררה קושיא חזקה מראש הכולל יחד עם האברכים, מה שגרם לקריסה של מהלך ארוך וביאור נרחב שהתארך מעבר לשעות הרגילות של הכולל.

באותם רגעים נסערים, חיזק ראש הכולל את האברכים שלא התייאשו ואמר נגיע לתירוץ טוב והסוגיא תעמוד על בורייה, כאשר בדבריו רמז שאף פעם אסור להתייאש, גם לא מהממשלה העומדת לקום ומאיימת על עולם התורה.

מדברי הגר"ש: "אל יאוש 'העם שהולך בחושך יראה אור גדול ישועת ה' כערף עין'. אל תשכחו את משה רבינו שאמר ''יתייצבו וראו את אשר עושה לכם ה' היום'',  אמר להם משה היום, לא מחר ולא מחרתיים, אז היה מהפך גדול, ברגע אחד עם ישראל היה אבוד המצרים מאחוריהם הים לפניהם דובים ואריות מצדיהם, לא היה להם מה לעשות אבל הקב''ה מה עשה, עשה נס שאף אחד לא חלם עליו, היה יכול הקב''ה לעשות ניסים פשוטים, או לתת להם להכנס לתוך המדבר, והדובים והאריות לא היו עושים כלום כמו שהיה אצל חנניה מישאל ועזריה, או שהיו מסתובבים נלחמים עם המצרים ויכו אותם שוק על ירך".

עוד אמר הגר"ש לוי לאברכים: "אבל הקב''ה עשה עם ישראל נס קריעת ים סוף מי חלם על זה ומי פילל לזה? מה בא לומר לנו ''ישועת ה' כהרף עין'' כי תשועה זה מצמיח ישועה, הקב''ה מצמיח דברים שאתה לא חולם עליהם. אבל אנחנו מנסים לסדר לו דברים איך לעשות, תעשה שפלוני יצביע ככה,ופלוני יצביע נגד, אומר לנו הקב''ה אל תתן לי רעיונות ודרכים, 'היום ישועה' , איך היא תגיע אי אפשר לדעת ואל תנסה לדעת איך כי הקב''ה לא הולך בטבע הוא הולך מעל הטבע".

"כך בלימוד התורה",  סיים הגר''ש את דבריו, "הקב''ה נותן לאדם פתאום הברקה ממקום שלא חלם עליו ורואים את זה כל יום ממש מצמיח ישועה אמיתית, פתאום מגיע ישועה ממקום לא צפוי, ולמה, הקב''ה בא להראות לנו אני שולט בעולם".

 

הרב שבתי לוי שיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד