כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אסון קריסת הבניין במיאמי

הרב של סורפסייד: "יעבדו כאן כל השבת לחפש ניצולים"

הרב שלום בער ליפסקר, רבה של סורפסייד, מיאמי, אומר כי מתנדבים מכל הארגונים יעבדו כל השבת יחד עם כוחות ההצלה המקומיים כדי לנסות למצוא ניצולים | לדברי הרב, אין שום הפסקה בחיפושים בשבת, "חייבים לנסות להציל כל אחד"

הרב של סורפסייד: "יעבדו כאן כל השבת לחפש ניצולים"
אירוע קריסת הבניין בסורפסייד צילום: מוישלה גוטמן

הרב שלום בער ליפסקר, רבה של סורפסייד שבמיאמי, פלורידה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי מניין הנעדרים ירד ל-95, לאחר שהצליחו אמש (חמישי) ליצור קשר עם ארבעה נעדרים. לא ברור כמה מאלה שעדיין נעדרים, הם יהודים, אך החשש הוא לכמה עשרות.

הרב ליפסקר אומר עוד כי החיפושים לא ייפסקו לרגע, גם לא בשבת, כולם יעשו הכל למצוא עוד ניצולים. לדברי הרב בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כל הארגונים החרדיים יעבדו בכל הכוח למצוא ניצולים. נכון לשעת השיחה עדיין לא הובא הציוד הכבד כדי למצוא ניצולים, מאחר ויש חשש שציוד כבד מדי יגרום לקריסת חלק נוסף של הבניין שחלקו נותר עומד.

"בינתיים עובדים עם ציוד קל יותר, כי אין אישור להשתמש עם כלים כבדים מאד, כי זה יכול לגרום לסכנת התמוטטות, ברגע שנוכל להתחיל לעבוד עם הציוד הכבד, כל הארגונים החרדיים, הצלה, חסד של אמת, ושאר ארגונים, יעשו מאמץ כל השבת לפעול", שב הרב ואמר.

עוד כתבות בנושא:

מיאמי: הרוג בקריסת המבנה; גורלם של מספר יהודים עדיין לא ידוע

התפללו לשלומם: זוג חסידי חב"ד נעדרים בבניין שקרס במיאמי

הקריסה במיאמי: פורסמו שמות הנעדרים לתפילה

המחדל בפלורידה; הבניין שקע בהדרגה ולא היה תקין למגורים

נמשכים הניסיונות ליצור קשר עם בעלי הדירות בבניין בן ה-12 קומות, שקרס ביום חמישי לפנות בוקר במיאמי שבפלורידה, כדי לוודא שהם לא נעדרים תחת ההריסות. 95 מהרשומים כדיירי הבניין מוגדרים נעדרים. בתוך כך, זוג חרדי חסידי חב״ד מוגדרים כנעדרים והקהילה פרסמה את שמותיהם של היהודים הנעדרים לתפילה.

כמעט מחצית מתושבי רובע סרפסייד שבמיאמי, פלורידה, הם חרדים, כ-3000 במספר. רבים מהם חסידי חב"ד. למקום הגיעו בשנות השמונים חסידי חב"ד. הרב שלום דובער ליפסקר, הוא שליח הרבי מליובאוויטש זצ"ל בשכונה היוקרתית במיאמי-ביץ', פלורידה. הוא מכהן כרב בתי הכלא הפדרליים בארה"ב, ומנהל ארגון 'אל"ף' לאסירים יהודיים ברחבי ארצות הברית.

הבניין שקרס נמצא בשדרת קולינס, 1.6 קילומטרים מבית כנסת, שם חתם בשבוע שעבר מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, על הצעות חוק המעניקות סיוע והקלות לארגון הצלה של דרום פלורידה.

הרב שלום דב ליפסקר אסון מיאמי חרדים מיאמי חיפוש נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד