י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הערעור התקבל | פרסום ראשון

אחרי הפרסום ב'בחדרי': בעל המוגבלות שנעצר - ישוחרר לביתו

הצעיר החרדי בעל המוגבלות, שנעצר ביום רביעי לאחר שתקף שוטרות שביקשו ממנו להזדהות לאחר שלא עטה מסכה, ישוחרר לביתו בתנאים מגבילים | ההחלטה התקבלה בשל ערר שהגיש הרב שמעון שישא, עסקן 'העדה החרדית', על החלטת בית משפט השלום שהורה להותירו במעצר

אחרי הפרסום ב'בחדרי': בעל המוגבלות שנעצר - ישוחרר לביתו
הצעיר שנעצר צילום: מתוך הסרטון שפרסמה מהשטרה

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שישי) כי הצעיר שנעצר ביום רביעי, בחשד שתקף שוטרות במהלך אכיפת עטיית מסכות באוטובס ציבורי, ישוחרר לביתו בתנאים מגבילים. את הערעור הגיש עסקן 'העדה החרדית' הרב שמעון שישא באמצעות עו"ד מנחם שטאובר.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הוריו של הצעיר הביעו ביקורת על התנהלות השוטרות באירוע, וטענו כי היה עליהן לתת תשומת לב למצבו הבריאותי והנפשי. בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי, טען עו"ד שטאובר כי מדובר בטעות בשיקול הדעת של השוטרות. 

"לטעמנו, מבלי לזלזל חלילה בחומרת האירוע מדובר בטעות שבשיקול דעת, להוריד אדם כזה מהאוטובוס, בשעה שניכר שהוא אדם מוגבל", טען שטאובר. "החוויה עבור ההורים היא חוויה קשה, בנער שהם משקיעים בו את כל המאמצים".

אמו של הצעיר אמרה במהלך הדיון: "יש לו בעיות תקשורת, שהוא לא מבין שהוא צריך לתת את הפרטים. חסר לו כמה דברים. מטעם האפילפסיה זה גם חלק מהבעיה של הספקטרום שזה גרם לו חוסר חמצן למוח, הוא לא יודע מתי הוא מבין ומתי לא. הוא יכול לדבר נורמלי. זה  חוסר הבנה, מתי לעשות מה ומתי להגיד מה".

אתמול פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הוריו של הצעיר החרדי מביעים ביקורת חריפה על המשטרה וטוענים כי על השוטרות היה להבין שמדובר בבעל מוגבלויות. "הוא היה מבולבל וחשש מהן", אמרו ההורים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. האם ציינה כי "יש לו בעיית תקשורת", מה שיכול לדבריה להסביר את התגובה הבלתי מוסברת של הצעיר.

• הורי הצעיר שנעצר בביקורת חריפה על המשטרה: "מבינים מייד שהוא בעל מוגבלות"

• תיעוד אלים: תקף שוטרות שביקשו לעטות מסכה

ההורים טוענים כי ההתעקשות של השוטרות להורידו מהאוטובוס וחוסר הרגישות שהפגינו כלפיו, גרמו לו לבהלה. לדברי האם, "ייתכן מאוד שההתפרצות שלו נבעה מניתוק שנגרם לו מהאפילפסיה ממנה הוא סובל".

"הן היו צריכות להבין שהוא חולה", מוסיפה אמו של הצעיר, תושב גבעת זאב. לדבריה, בשל מחלת האפילפסיה הוא אינו עוטה מסכה. "חוסר בחמצן גורם לו לפרכס". אביו של הצעיר הסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בנו נושא עמו תעודת נכה. "הוא תמיד מציג את תעודת נכה שלו, היא צמודה אליו והוא מציג אותה כדי שיבינו שיש לו צרכים מיוחדים והוא לא יכול לעטות מסכה. מדוע הן לא התייחסו לזה?".

בנוסף, טענו ההורים כי בנם מקבל יחס שאינו הולם את מצבו הבריאותי והנפשי וכי הם חוששים לשלומו. "הכניסו אותו לתא מעצר וחלף שבע שעות עד שעדכנו אותנו באופן מסודר". הם מוסיפים כי גם כעת בנם לא מקבל טיפול כראוי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר גורמים פעלו בניסיון לסייע לצעיר ולבני משפחתו, ביניהם הרב שמעון שישא, מעסקני 'העדה החרדית' והאדמו"ר מברדיטשוב הרב אהרון בוימל, המתגורר בסמיכות למשפחת הצעיר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות ההורים: "מדובר באירוע חמור במהלכו הותקפו שוטרות שביצעו תפקידן במקצועיות וסבלנות רבה אל מול האזרח כפי שניתן לראות בצילומים מתוך האירוע. בניגוד מוחלט לנטען, בשום שלב באירוע לא הוצגה תעודה המעידה על מוגבלות האזרח או כזאת שיכלה להביא לזיהויו, זיהוי שיכל להביא למניעת התפתחות האירוע ותקיפת השוטרות. יתרה מכך, לאחר מעצרו וטרם כליאתו של החשוד הרי שככל עציר הוא נבדק בידי גורם רפואי מוסמך שלא מצא מניעה לכליאתו עד הבאתו בפני שופט במהלך היום".

 

בעלי מוגבלות ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד