כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כיצד תיראה ההילולה אחרי האסון?

המשטרה לוועדת החקירה: "להסדיר את הגבלת המשתתפים בחקיקה"

לקראת דו"ח הביניים של ועדת החקירה לאסון במירון, מבקשת המשטרה להסדיר בחקיקה את הגבלת המשתתפים בהילולה - במידה ותחליט על כך הוועדה | לטענת המשטרה, "חוסר שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במקום החריף, על רקע האירוע והתהליכים שהתפתחו לאחר מכן"

המשטרה לוועדת החקירה: "להסדיר את הגבלת המשתתפים בחקיקה"
אסון מירון צילום: David Cohen/Flash90

במידה וועדת החקירה לאסון מירון תחליט על הגבלת המשתתפים בהילולת ל"ג בעומר, תדרוש המשטרה להסדיר זאת בחקיקה, במטרה לאפשר לה לאכוף את ההגבלות ולהיערך לכך בהתאם. כך עולה ממכתב ששלחה המשטרה לוועדת החקירה ופורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

אחרי שמיעת עדויות רבות, צפויה ועדת החקירה לפרסם בקרוב דו"ח ביניים לקראת ההילולה שתיערך בעוד כחצי שנה, שיכלול לפי המסתמן הנחיות לקיום האירועים במירון. כעת, מבקשת המשטרה מהוועדה להמליץ על מינוי גורם שינהל את האירוע, וכאמור להסדיר את הגבלת המשתתפים בחקיקה.

במסמך ששלחה ראש אגף מבצעים, ניצב סיגל בר צבי לוועדת החקירה ונחשף ע"י כתב המשטרה של ynet ו'ידיעות אחרונות' - אלי סניור, נכתב כי "היערכותה של משטרת ישראל לאירוע הילולת רשב"י במירון מתחילה, בשנים כתיקונן, חודשים רבים לפני האירוע, בין היתר בשים לב להפקת הלקחים מאירוע השנה שקדמה". יחד עם זאת, מציינים במשטרה כי האסון לא תוחקר על ידי המשטרה, בשל החלטת היועץ המשפטי לממשלה.

"בעקבות האירוע הטראגי והקשה במירון השנה ובהמשך לעמדתה של משטרת ישראל לאורך השנים, היערכותה של משטרת ישראל להילולת מירון הקרובה (תשפ"ב) מותנית בהסדרת תחומים קריטיים, אשר אינם לפתחה של משטרת ישראל", הוסיפה המשטרה במסמך.



המסמך שנשלח לוועדה//באדיבות אלי סניור, ynet ו'ידיעות אחרונות'

"בין תחומים אלה, המחייבים הסדרה כתנאי לקיום ההילולה וכבסיס הכרחי להיערכות המשטרתית", מציינת המשטרה במכתב, "ניתן למנות את החובה למנות מנהל/מארגן לאירוע, הסדרה של סוגיית הבטיחות על נגזרותיה, אישור תכנית הבטיחות שתועבר על ידי מארגן האירוע על ידי גורם מדינתי מוסמך וכן הסדרת התשתיות באתר בהתאמה למתכונת שתיקבע".

במסמך שנשלח לוועדה בשבועות האחרונים מוסיפה המשטרה: "עוד ציין, כי הצורך בהסדרה כוללת כאמור כתנאי להיערכות לאירוע, מתחדד גם על רקע התרחשויות בהר מירון בחודשים שחלפו מאז האסון. במקום נערכו שינויים, פורקו תשתיות, וכן להתרשם כי חוסר שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במקום החריף, על רקע האירוע והתהליכים שהתפתחו לאחר מכן".

לאור הכוונה של ועדת החקירה לפרסם דו"ח ביניים על האסון במירון, שלפי הערכות יכלול המלצות לקיום ההילולה בשנה הקרובה וכן בשנים הבאות, במשטרה מבקשים להקדים ככל האפשר פרסום הדו"ח במטרה לאפשר להיערך בהתאם לאירוע ההמוני.

"נציין", נכתב בהודעת המשטרה לוועדה, "כי למועד פרסום המלצות הוועדה בסוגיות האמורות, ובפרט למועד אישורן ויישומן, עשויה להיות השלכה ישירה על יכולתה של משטרת ישראל להיערך במועד לקיומה של ההילולה, לרבות לעניין עצם האפשרות לקיים את ההילולה בכל מתכונת שלא תהיה".

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד