י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנשי 'שובו' מפגינים

פרשת הרצח וההיעדרות: רעיית הרב ברלנד שוחררה לביתה, המשטרה נערכת

המשטרה צפויה לבקש מחר מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, שנעצר היום בעודו שוהה בכלא איילון, בחשד למעורבות ברצח וההיעדרות לפני כשלושים שנה | רעייתו תהילה שוחררה הערב בתום חקירה | המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים באזור מגרש הרוסים

פרשת הרצח וההיעדרות: רעיית הרב ברלנד שוחררה לביתה, המשטרה נערכת
הפגנת חסידי שובו בנים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תהילה ברלנד, רעייתו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, שוחררה הערב (שני) לביתה, בתום חקירה של מספר שעות במשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. ברלנד עוכבה היום לחקירה, זמן קצר לאחר מעצרו של בעלה השוהה בכלא איילון.

בד בבד, בכוונת החוקרים לבקש מחר מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו של הרב ברלנד במספר ימים. במקביל, עשרות מחסידיו עדיין מפגינים סמוך למשרדי הימ"ר. המשטרה ערוכה באזור בכוחות מתוגברים.

מוקדם יותר היום התפתחו עימותים קשים בין עשרות אנשי קהילת 'שובו בנים' לכוחות המשטרה, שהגיעו לעכב את אשת הרב ברלנד ברחוב החומה השלישית בבירה. לוחמי היס"מ הדפו את המפגינים והובילו את הרבנית ברלנד לחקירה בתחנת המשטרה. בד בבד, הגיעו עשרות מחסידיו של ברלנד למחות סמוך למגרש הרוסים ובית המשפט המחוזי בירושלים.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, המשטרה עצרה הבוקר את מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, בחשד למעורבות בפרשת מקרי הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה. חקירת הפרשה, שהפכה לאחרונה לגלויה, מתנהלת בחודשים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, במסגרתה נעצרו עד כה מספר חשודים, מרביתם חברים לשעבר בקהילתו של ברלנד

ברלנד נעצר בעודו שוהה בתאו בכלא איילון, לשם נכנס בשבוע שעבר לריצוי המשך מאסרו בפרשת 'עושק שחור'. מאות מחסידיו הגיעו ללוותו בכניסה לכלא איילון. מייד עם התפוצצות הפרשה העריכו במשטרה כי למנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, קיים קשר לרצח  הנער החרדי ניסים שטרית ואברהם אדרי, וכי הוא צפוי להיחקר בנושא.

אתמול, במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו שני חשודים נוספים תושבי ירושלים, זאת, לאחר שביום חמישי חתם אחד החשודים על הסכם עד מדינה בפרשה. הבוקר האריך בית המשפט את מעצרם.

הפגנת החסידים מול מגרש הרוסים בעקבות המעצרים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אליעזר ברלנד תהילה ברלנד הרב ברלנד פרשת ניקיון כפיים גל מעצרים ניסים שטרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד