כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פה אחד

בג"צ דחה את העתירה נגד מערת המכפלה: "צורך ראוי"

חודשים לאחר התחלת עבודות הנגשת מערת המכפלה, עיריית חברון עתרה כנגד - אך היום בית המשפט העליון דחה את העתירה על דעת כל השופטים | השופט יצחק עמית ביקר בחריפות את העותרים: "נושא הומניטרי-אנושי הפך לסוגיה פוליטית"

בג"צ דחה את העתירה נגד מערת המכפלה: "צורך ראוי"
מערת המכפלה צילום: פלאש 90

תימשך כסדרה: בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) בפה אחד את העתירה נגד העבודות להנגשת מערת המכפלה לבעלי מוגבלויות, שהחלו לפני כמה חודשים.

העותרים נגד עבודות ההנגשה, שביקשו להפסיק את העבודות במקום, היו מטעם עיריית חברון, אך השופטים דחו את טענתם. בפסק הדין, שנכתב על ידי השופט יצחק עמית, ביקר האחרון את העותרים ותהה מדוע העירייה לא הנגישה את המערה קודם.

עוד בנושא: 

בעקבות המכתב: סער הפעיל לחץ על גנץ והשיפוץ במערה החל

התקפל: שר התיירות משך את דרישת משרדו

"הפקעה נועדה לצורך ציבורי ראוי של הנגשה, וההנגשה צפויה לשרת בעתיד גם את המוסלמים הבאים להתפלל באתר הקדוש", כתב. "מובן כי ככל שיש צורך בהנגשה גם בכניסה המיועדת למוסלמים, הרי שפתוחה הדרך לעירייה לטפל בנושא זה, ותמיהה היא הכיצד הדבר לא נעשה עד היום".

"לא נעלמה מעיננו הרגישות והמורכבות הפוליטית והדתית הקשורה למתחם מערת המכפלה. אולם גם המערערים אישרו כי הם מכירים בצורך להנגיש את האתר, ויש להצר אפוא כי גם נושא הומניטרי-אנושי זה הפך שלא בטובתו לסוגיה פוליטית וכר למחלוקת", כך לדברי השופט עמית.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו שהוביל את המאבק להגנשת המערה, בירך את החלטת בג"צ: "יש שופטים בירושלים! בג"ץ קבע שזכויות אדם יש לכל אדם ולא משנה איפה הוא גר ומהי אמונתו הדתית. אני רוצה להודות לכל הנוגעים בדבר ובפרט ראש הממשלה הנוכחי והקודם שאישרו את זה".

כזכור, דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי אחד הדוחפים לעבודות ההנגשה הוא שר המשפטים גדעון סער, שהפעיל את סמכותו כשר שאחראי על נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות, מול שר הביטחון בני גנץ.

העבודות החלו, אך משרד התיירות ביקש כעבור ימים אחדים להפסיק את העבודה כדי לשפץ את המקום גם מבחינה תיירותית, אך מהר-מאוד השר יואל רזבוזוב משך את בקשתו.

בג"ץ מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד