כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעקבות הריאיון ל'בחדרי'

החשש של שר הביטחון גנץ: ברע"מ יתקעו את העברת חוק הגיוס

בעקבות דבריו של יו"ר מפלגת רע"מ בריאיון ל'בחדרי' בו במסגרת "ברית המיעוטים" הוא אמר כי הוא שואף לשתף פעולה עם הנציגים החרדים, גם בנושא חוק הגיוס, שר הביטחון גנץ חושש מאוד כי ברע"מ יערימו קשיים ויפילו את החוק | ברע"מ גם מתקשים לתמוך בחוק מסיבות אידיאולוגיות

החשש של שר הביטחון גנץ: ברע"מ יתקעו את העברת חוק הגיוס
בני גנץ ובנט במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הריאיון שהעניק יושב ראש רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס ל'בחדרי חרדים' ובו אמר כי במסגרת "ברית המיעוטים" הוא שואף לשתף פעולה עם הנציגים החרדים, גם בנושא חוק הגיוס, שר הביטחון גנץ חושש לגורל חוק הגיוס.

עבאס ל'בחדרי': "רוצה שת"פ גם בחוק הגיוס - מדברים על זה"

בקואליציה יעכבו את חוק הדגל של רע"מ כדי לוודא תמיכה בגיוס

בלשכת שר הביטחון בני גנץ מודים כי נושא חוק הגיוס עלול להיות "בעייתי" מול רע"מ, ועומד החשש כי הם יקשו על העברת החוק, שצפוי להגיע בקרוב להכרעת הכנסת, תחילה בקריאה ראשונה ואז בסדרת דיונים בוועדה וקריאה שנייה ושלישית.

החשש הוא כי גם בעקבות שיתוף הפעולה עם החרדים ודבריו של מנסור עבאס ל'בחדרי חרדים' וגם משום שבסיעה הערבית מתקשים לתמוך בנושאים ביטחוניים. בפעם הקודמת בה ברע"מ תמכו בנושא הקשור לגיוס בנות, הם ספגו מתקפה במגזר הערבי ונאלצו לחזור בהם.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח לאחר הריאיון של עבאס כי בקואליציה קיים חשש מהעברת חוק הגיוס ולכן צפויים לעכב חוקים שחשובים לסיעת רע"מ כדי להבטיח את תמיכתם בחוק הגיוס, לדוגמא, עלתה אפשרות לעכב את חוק החשמל שמקדמים בסיעה הערבית.

סאגת חוק הגיוס תלויה ועומדת מזה כמה שנים מאז בג"צ ביטל את החוק, נושא חוק הגיוס פירק את הממשלה האחרונה של בנימין נתניהו והחל את סבבי הבחירות. בסיעות החרדיות יש שאומרים כי החוק טוב וכאלה סוברים שהוא "הרע במיעוטו" אך עדיין יתקשו לתמוך בו פומבית, אך אם העברתו תסתכן הסיעות החרדיות, יאלצו לשקול האם עדיף לתמוך בחוק או שמא להגיע למצב שאין חוק כלל וחל גיוס חובה.

חוק הגיוס בני גנץ מנסור עבאס מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד