י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אתה בגלות!"

פגישת האדמו"רים: עימות בין גפני לשר הנדל. צפו

חבר הכנסת גפני נכנס לוועדת הכלכלה של הכנסת ופתח בעימות עם שר התקשורת יועז הנדל סביב סאגת פגישתו עם האדמו"רים והרבנים בנוגע לקומה הכשרה. גפני להנדל: "אני לא בגלות, אתה בגלות! לי יש אנשים שמצביעים עבורי, לך אין". צפו

פגישת האדמו"רים: עימות בין גפני לשר הנדל. צפו
יועז הנדל//משה גפני צילום: פלאש 90

פגישת האדמו"רים והרבנים עם שר התקשורת יועז הנדל בשבוע שעבר, שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית והיום (שני), התפתח עימות בנושא בין ח"כ גפני לשר הנדל, בוועדת הכלכלה של הכנסת.

במהלך דיון שעסק בכלל בנושא הדואר, נכנס גפני לוועדת הכלכלה ותקף את השר יועז הנדל: "ההתייחסות כלפי הציבור שאיינו מעוניין להשתמש בטלפונים ומשתמש בטלפונים כשרים היא התייחסות לא נכונה ולא מתאים לעניין הזה, בוודאי לא ההתייחסות כלפי הרבנים שבאו אליו וכיבדו אותו".

עוד בנושא:

הרבי מויז'ניץ לשר התקשורת: "גם היוונים ניסו ולא הצליחו" • תיעוד מהמפגש

אריה דרעי על פגישת האדמו"רים עם השר הנדל: לא תיאמו איתנו

חשיפה; הח"כים לצד ועדת הרבנים הכוחנית: 'כפייה חילונית'

גפני נגד הנדל: "לבן גוריון היה כבוד - הוא ישב כמו פריץ, בלי כיפה"

מחאה בויז'ניץ על ביזוי גדולי ישראל במפגש עם השר יועז הנדל

לדברי גפני, "יש ציבור גדול וזה בכלל לא משנה אם זה אפילו עשרים אחוז, צריך להתייחס לכולם כמו בני אדם ולא להתייחס כמו העגלה המלאה והעגלה הריקה שגם את זה צריך ללמוד", זאת בהתייחסו למשל שהביא הנדל בפגישת הרבנים בשבוע שעבר.

דבריו של גפני עוררו עימות עם השר יועז הנדל שהשיב לגפני כי "האדמו"רים יצאו מהדיון שבעי רצון וזכו ליחס מכבד". ‏גפני ענה לו: "גם בהבנת הנקרא אתה בבעיה. הנושא של פריץ לא קשור לגלות".

‏הנדל: "פריץ זה בגלות - אנחנו יהודים ריבוניים".

‏גפני: "אני לא בגלות, אתה בגלות! לי יש אנשים שמצביעים עבורי, לך אין".

בנאום במליאה בשבוע שעבר תקף חבר הכנסת גפני והתייחס לפגישת האדמו"רים והרבנים עם שר התקשורת הנדל, "אני מדבר על ההתנהגות שלו, שר בממשלה שאני לא יודע בדיוק מי עומד מאחוריו, הוא דיבר בשחצנות וחוצפה".

לדברי גפני, "הוא דיבר עם רבנים ואדמו"רים גדולים שמאחוריהם עומדים אלפי משפחות שמקבלים את המרות שלהם ומקבלים את האנשים כאוטוריטה", הדגיש גפני ותקף את השר הנדל, "הוא דיבר איתם כל כך לא יפה".

גפני התייחס לפארסה של הנדל שציטט בשם "החפץ חיים" את משל העגלה הריקה מול העגלה המלאה ואמר לגדו"י "אני העגלה המלאה", לדברי גפני במליאה, "הוא אפילו לא ידע מי אמר את המשל של העגלה הריקה והמלאה, זה היה עם החזון איש ובן גוריון".

"לבן גוריון לפחות היה לו את הכבוד לבוא לחזון איש הביתה בבני ברק", הוסיף גפני לתקוף את התנהלותו של השר יועז הנדל, "הוא ישב כמו איזה פריץ בלי כיפה עם מילים נוראיות, את מי הוא מייצג שהוא נכנס לתקווה חדשה?", תהה גפני, והפטיר, "בגלל שלא היה לו אפשרות אחרת".

לסיום אמר חבר הכנסת גפני: "לא מקובל דבר כזה, לא מדברים בצורה כזאת, הוא לא מתאים להיות שר בממשלה, אפילו לא חבר כנסת".

 

יועז הנדל משה גפני ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד