י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"איפה ואיפה"

פרסום ראשון: מקלב דורש לכפות על השופט שנזף בראש"ל להופיע לדיון

למרות הדחייה בדיון בוועדת החוקה שיזמו חברי הכנסת מקלב וארבל בנוגע להתנהלותו של נציג תלונות הציבור, השופט אורי שהם, ברקע החלטתו נגד הראשל"צ הגר"י יוסף. שהם מתכוון להיעדר, וח"כ מקלב פנה ליו"ר הכנסת וטען כי קריב צריך לכפות על שהם להופיע בוועדה

פרסום ראשון: מקלב דורש לכפות על השופט שנזף בראש"ל להופיע לדיון
הגאון הרב יצחק יוסף / הנציב אורי שהם צילום: שוקי לרר/פלאש 90

אם לא תהיה דחייה נוספת, בשבוע הבא יתקיים בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, דיון שיזמו חברי הכנסת אורי מקלב ומשה ארבל בעניין התנהלותו של נציג תלונות הציבור, השופט אורי שהם, ברקע החלטתו נגד הראשל"צ הגר"י יוסף והמלצתו לשר לשירותי דת מתן כהנא להדיח את הרב יוסף מתפקידו.

הדיון היה אמור להתקיים היום (שני), אלא שיושב ראש הוועדה קריב, סירב לתת לח"כ אחר לנהל את הוועדה ועל כן החליט לדחות את הדיון לשבוע הבא כדי שהוא יוכל לנהל זאת בעצמו. כעת נראה כי השופט שהם מסרב לקחת חלק בדיון, כשיוזמי הדיון מבקשים לחייבו להופיע בפני הוועדה.

עוד בנושא:

מכתב הדיינים לנציב: אפליה בין הנשיאה לראשון לציון

שופט העליון בדימוס נגד הראש"ל: לבדוק אם ראוי להמשיך בתפקידו

גיבוי לראש"ל; השר כהנא: אחרוק שיניים ככל שהחוק יאפשר

לפי המידע שהגיע לחברי הכנסת, השופט שהם הודיע כי לא ישתתף בדיון, וטרם אישר הגעה למרות דחיית הדיון בשבוע. בעקבות כך, חבר הכנסת אורי מקלב מיוזמי הדיון פנה ליו"ר הכנסת מיקי לוי, בדרישה לקיים דיון באישור נשיאות הכנסת לאור סירובו של נציב קבילות השופטים – אורי שהם, להופיע בכנסת לדיון שנקבע.

מקלב דורש מיו"ר הכנסת לקיים דיון בסירובו של יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב לכפות את התייצבותו לדיון של שהם, בעוד במקרים אחרים כפה ח"כ קריב את השתתפותם של מוזמנים אחרים, לדוגמת מנהל בתי הדיון לדיון שנערך לפני כמה שבועות אז חויב המנהל להופיע בפני נציג ועדת החוקה

"בהזדמנות אחרת הגדיל יו"ר הכנסת ואף שלח מכתב "נזיפה" למנהל בתי הדין, על אי הופעתו לדיון טכני בוועדה למרות שלא הוזמן לדיון", כותב ח"כ מקלב ליו"ר הכנסת, ומאשים כי "לא יעלה על הדעת, שראש יחידת סמך ממשלתית, יחליט על דעת עצמו, שלא מתאים לו שהכנסת תפקח על עבודתו ושפעולותיו חסינות מפני פיקוח הכנסת, אף לא יעלה על הדעת, שיו"ר ועדה בכנסת ויו"ר הכנסת ינהגו איפה ואיפה כלפי בתי הדין וכלפי נציב תלונות השופטים".

משה ארבל הראשון לציון הרב יצחק יוסף אורי מקלב מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד