ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מסרבת 'לרדת מהעץ'

המשטרה מערערת על השחרור, הצעיר החרדי פונה לבית החולים

המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי על ההחלטה לשחרר את הצעיר החרדי חיים מזרחי ללא תנאים מגבילים | מזרחי נעצר אמש, לאחר שהעיר לבלשים על כך שגרמו נזק לרכבים | הערב הוא פונה לביה"ח וח"כ פינדרוס הגיע לבקרו: "תוהה אם במח"ש מיהרו גם הפעם לקחת להם את הנשק"

המשטרה מערערת על השחרור, הצעיר החרדי פונה לבית החולים
מעצרו של חיים מזרחי צילום: כאן 11

למרות הביקורת שמתחה הבוקר השופטת והתיעודים המטרידים, במשטרה מסרבים לרדת מהעץ והגישו הערב (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על החלטת בית משפט השלום, מוקדם יותר היום, לשחרר ללא תנאים מגבילים את הצעיר החרדי חיים מזרחי שנעצר אתמול באלימות קשה.

כפי שדווח מוקדם יותר, במהלך הפגנה שנערכה אמש בשעות הצהריים בשכונת גאולה, נעצר מזרחי בטענה כי תקף שוטרים. מזרחי נעצר ע"י מספר בלשים, שתועדו מכים אותו באלימות. אלא, שתיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור, הציג את התמונה האמיתית: הצעיר, שחלף במקום מבלי שהיה מעורב בהפגנה, העיר לבלשים כי רכבם פגע ברכבים אחרים במהלך הנסיעה. בתגובה, זינקו עליו הבשלים ועצרו אותו תוך שימוש באלימות קשה.

עוד בנושא:

רק בגלל הערה: צעיר חרדי נעצר באלימות קשה; השופטת נזפה | תיעוד

העצור החרדי משחזר ברטט ובבכי: "הביאו לי אגרופים; מכות רצח"

מעצר השווא של הצעיר החרדי > ארבל פנה למפכ"ל: "מזעזעת וחייתית"

הבוקר ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הצעיר, אך השופטת עדי בר טל שחררה אותו ללא תנאים מגבילים. בר טל מתחה ביקורת חריפה על המשטרה וקבעה מדובר ב"אלימות חסרת כל היגיון". המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע.

בערעור נטען כי הצעיר קילל קצין משטרה, אחרי שסירב לעזוב את אזור ההפגנה שהוגדרה כבלתי חוקית. "במהלך הטיפול באירוע, לאחר שקצין משטרה נתן הוראת פיזור והכריז שמדובר בהפגנה לא חוקית, החשוד ניגש לקצין משטרה והתבקש לעזוב את המקום", נכתב בערעור, "אך הנ"ל חזר שוב לרכבו של קצין המשטרה והחל לאחל לו איחולים שונים כמו 'תקבל סרטן וזקנבוט'". עוד נכתב כי "הקצין ניגש אליו על מנת לעכבו בגין העלבת שוט, אך הנ"ל החל בבריחה ולכן נאלץ הקצין לעצור את המשיב ולהשתמש בכח סביר כנגדו".

חיים מזרחי בראיון ל'כאן 11'.

במשטרה טוענים בנוסף, כי בעת ניסיון המעצר, תקף מזרחי את הקצין. בערר שהוגש לבית המשפט המחוזי נאמר כי "במהלך השימוש בכח, המשיב חנק את הקצין משטרה. לפי המשטרה, תקיפת הקצין מתועדת בסרטון שהוגש לבית המשפט. "למותר לציין שלא הייתה ידועה זהות המשיב שהעליב את הקצין, הקצין ניגש אליו והנ"ל ברח, לכן הקצין נאלץ לעצור אותו ובשל התנגדותו האלימה השתמש כנגדו בכח סביר על מנת להשתלט עליו".

בתוך כך, הצעיר החרדי חיים מזרחי פונה הערב לבית החולים, לאחר שחש ברע. נזכיר, כי מזרחי טען שגם במהלך המעצר הוכה באלימות קשה. ח"כ יצחק פינדרוס הגיע לבית החולים הדסה עין כרם, שם מאושפז מזרחי, בכדי לעקוב מקרוב אחר הטיפול הרפואי בו.

מזרחי בהגיעו היום למשרדי מח"ש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ח"כ פינדרוס מסר: "לא ננוח ולא נשקוט, עד שימוצה הדין עם השוטרים המתעללים. אני תוהה אם במח"ש מיהרו גם הפעם לקחת להם את הנשק".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולאר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולאר במקום וחסימת ציר התנועה. במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום. ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק.

חיים מזרחי הכאת עצורים הכאת מפגינים אלימות שוטרים המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד