י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התקריות האלימות פוענחו

משה אירם יואשם: גזיזת זקנים והשחתת קבר הגראי"ל שטיינמן

כשבועיים וחצי לאחר שנעצר, הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד משה אירם בגין תכנון וביצוע שורה של מקרי אלימות, ביניהם ניסיון גזיזת זקנו של ח"כ פרוש ורבנים נוספים והשחתת קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן | המשטרה: "מעשים פסולים וחמורים, בפרט כשאלו כוונו כלפי אישים בכירים בציבור החרדי במטרה להטיל עליהם מורא ולפגוע בהם פיזית"

משה אירם יואשם: גזיזת זקנים והשחתת קבר הגראי"ל שטיינמן
משה איראם מובל להארכת מעצר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד משה אירם, החשוד המרכזי בשורת מקרי האלימות נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, כמה רבנים בירושלים והשחתת קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בבית העלמין בבני ברק, בערב יום השנה לפטירתו. בימים הקרובים תגיש הפרקליטות נגד אירם, תושב ירושלים בשנות הארבעים לחייו, כתב אישום. אירם יואשם, בין היתר, בתקיפת אישה באמצעות גז פלפל.

גזיזת הזקנים: חרדי קיצוני עומד מאחורי תקיפת הרבנים וח"כ פרוש

"תכנן רצח אדם": מעצרו של משה אירם הוארך שוב

לפי החשד, אירם שיגר לביצוע המעשים צעיר תושב צפת, בתמורה לסכומי כסף שהעביר לו. הצעיר נעצר ונחקר אף הוא, אך שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

עפ"י החשד, הרקע לביצוע המעשים הוא דעותיו הקיצוניות של אירם בנושאים שונים, בהם: התנגדותו לחיסונים נגד נגיף הקורונה, התנגדותו לגיוסם של בחורי ישיבה לשירות חובה והיבטים נוספים הנוגעים לציבור החרדי. "כפועל יוצא", ציינו במשטרה, "מעשים פליליים אלו כוונו כלפי הקורבנות במטרה להשפיע על דעותיהם ולמנוע מהם לקבלת החלטות בנושאים אלו".

במהלך החקירה הסמויה התחקו חוקרי המשטרה אחר זהות החשודים במעשה ועצרו אותם. משהתברר כי ייתכן וקיים קשר בין המקרים, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים והנחה לבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה לפענח את המקרים, לאתר ולעצור את המעורבים ולמצות עמם את הדין.

מהחקירה עולה, כאמור, כי החשודים היו מעורבים בתקיפת רב בירושלים וחבר הכנסת מאיר פרוש, תוך ניסיון לגזוז את זקנם באמצעות מספריים ושפיכת חומר עם ריח חריף לעבר דלת ביתו של חבר הכנסת. בנוסף עפ"י החשד הותקפה אישה באמצעות ריסוס גז פלפל לפניה והושחת קברו של הרב שטיינמן זצ"ל.

לאחר חקירה סמויה שנוהלה במשטרה תוך איסוף ראיות, ממצאים ומגוון פעולות חקירה, בחודש שעבר עצרו בלשי המשטרה של ימ"ר ירושלים שני חשודים בחשד למעורבותם במעשים אלו.

אירם נעצר לפני כשבועיים וחצי בחשד שתכנן, יזם והזמין את מקרי האלימות והוונדליזם ושילם כסף לצעיר שביצע אותם בפועל. החשוד השני, תושב צפת, נעצר בחשד לביצוע המעשים בתמורה לתשלום כספי אותו קיבל מאירם - החשוד המרכזי. לאחר שמעצרו הוארך הוא נשלח למעצר בית והחקירה בעניינו נמשכת.

במשטרה מציינים כי "מדובר בחקירה מורכבת שבה הושקעו מאמצים ומשאבים משטרתיים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענחה. המעשים שתוארו הם פסולים וחמורים, בפרט כשאלו כוונו כלפי אישים בכירים בציבור החרדי במטרה להטיל עליהם מורא ולפגוע בהם פיזית. נמשיך לפעול נגד כל מעשה אלימות ובריונות ולמצות את הדין עם המעורבים".

משה אירם הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד