ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"מסר של הרתעה"

זהו גזר הדין לערבי ששפך קפה רותח על מתפלל - והעלה ל'טיקטוק' • תיעוד

תושב מזרח ירושלים ששפך קפה רותח בפניו של יהודי, שעשה את דרכו לכותל כשהוא לבוש בטלית, ירצה 28 חודשי מאסר לאחר שהורשע בכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים | השופט רפי כרמל: "סוילם אינו לוקח אחריות מלאה על מעשיו ואינו מבטא הפנמה לפסול שבהם. הענישה צריכה להיות משמעותית, המוקיעה את המעשים ומשדרת מסר של הרתעה"

זהו גזר הדין לערבי ששפך קפה רותח על מתפלל - והעלה ל'טיקטוק' • תיעוד
הנאשם שופך את הקפה צילום: צילום מסך

תושב מזרח ירושלים ששפך קפה רותח בפניו של יהודי, שעשה את דרכו לכותל כשהוא לבוש בטלית, ירצה 28 חודשי בית המשפט גזר היום (ראשון) על מוחמד סוילם, תושב מזרח ירושלים, 28 חודשי מאסר בפועל. סוילם הודה והורשע כי שפך כוס של קפה רותח על יהודי שחלף בשער שכם בשנה שעברה - ואף העלה את התיעוד לרשת החברתית טיקטוק. בנוסף נגזרו על סוילם מאסר על תנאי למשך שישה חודשים. בית המשפט קבע כי הוא ישלם פיצוי ליהודי שתקף בסך 18,000 שקלים.

האירוע החמור, בו תקף את המתפלל היהודי שעשה את דרכו בצורה רגלית לעבר הכותל המערבי, התרחש בבוקר יום שני, ז' אייר בשנה שעברה. לפי כתב האישום שהוגש ע"י פרקליטות מחוז ירושלים, באותו יום ישב סוילם במדרגות הצופות לשער שכם. באותה עת ישבו במקום ובסמוך לנאשם ארבעה קטינים. הנאשם התקדם לעברם כשהוא אוחז בידו כוס קפה ואמר כי הוא מתכנן לשפוך אותה לעבר יהודי שיעבור במקום, מתוך מניע של גזענות. במטרה לעשות כן הלכו הנאשם ור', אחד מארבעת הקטינים, לקנות כוס קפה נוספת וחזרו למקום כשהיא בידו של סוילם.

תיעדו עצמם שופכים קפה רותח על יהודי - ונעצרו • צפו

התזת הקפה בשער שכם: יוגש כתב אישום נגד הערבים

השניים הבחינו באדם בעל חזות יהודית דתית, לבוש טלית, שירד במדרגות לכיוון שער שכם. סוילם מיהר אחריו, תוך שר' הולך אחריו ומעודדו לעשות כן. הנאשם לא הצליח לעמוד בקצב ההליכה של אותו אדם, הוא שב על עקבותיו מבלי שהשליך לעברו את הכוס ונעמד על המדרגות ליד שלושת הקטינים האחרים. מיד לאחר מכן הבחין הנאשם ביהודי כשהוא צועד לעבר שער שכם. היהודי היה חבוש בכיפה לבנה, עליה מגן דוד וחזותו העידה על כך שהוא אדם דתי. סוילם התקדם לעברו תוך שר' מעודדו בקריאות ובתנועות ידיים, קטין אחר מצלם את המתרחש באמצעות הטלפון הנייד שלו בשידור חי לרשת הטיק טוק והנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא קריאות כגון: "צלם את הפנים".

סוילם הלך לעבר המתלונן, עקף אותו, נעמד מולו במרחק סנטימטרים ספורים והשליך לעבר פניו קפה חם מאוד. כתוצאה ממעשיו נגרמה ליהודי כווייה בדרגה ראשנה בצורה אלכסונית בצוואר ושני כתמי אודם בחלק העליון של החזה. הוא פונה באמבולנס כשהוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

השופט רפי כרמל, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים כתב בהחלטתו כי "בצד הודאתו של הנאשם בביצוע העבירות, מתסקיר שירות המבחן עולה כי הוא אינו לוקח אחריות מלאה על מעשיו אלה, אינו מבטא הפנמה לפסול שבהם, עמדתו קורבנית והוא אינו מביע אמפטיה כלפי הקרבן.

"לפיכך", קבע השופט, "בנסיבות המקרה דנן הענישה צריכה להיות משמעותית, המוקיעה את המעשים ומשדרת מסר של הרתעה ליחיד ולרבים".

קפה שער שכם עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד