י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ממשיכים ליעד הבא"

החברות שהולכות בעקבות 'אסם', אבל רק דוחות

ההצלחה חסרת התקדים של אזרחי ישראל בחרם הצרכני שקיפל את החברות הגדולות במשק, גרמה לשר האוצר אביגדור ליברמן לנסות לנכס את הקרדיט לעצמו. "הוא לא רואה את הגיבנת של עצמו" השיב לו אחד הגולשים בטוויטר, "בזמן שהוא גונב קרדיטים הוא מתכנן את המס הבא שיטיל על אזרחי ישראל"

החברות שהולכות בעקבות 'אסם', אבל רק דוחות
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הלחץ הציבורי הכבד נגד ההתייקרות הדרמטית, מאבק שבא לידי ביטוי בחרם צרכני שתפס תאוצה ברשתות החברתיות שהתמקד כנגד חברת 'אסם', החרידה לא מעט חברות במשק והיום (חמישי) הודיעה חברת 'שסטוביץ', אחת היבואניות הגדולות במשק, המייבאת את משחות השיניים המפורסמות של 'קולגייט', וכן מוצרי המטבח 'מאסטר שף' ו'ברילה', כי לאחר פגישה עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, היא דוחה את עליית המחירים.

ההחלטה של החברה הייתה המשך להודעה של חברת אסם שהודיעה כי תדחה את עליית המחירים בשלושה חודשים, אך כעת לאחר ש'אסם' התקפלה באופן סופי כשהכריזה הערב על החלטת החברה "לספוג את ההתייקרויות" ולבטל כליל את עליית המחירים, יהיה מעניין לעקב אחר חברת 'שסטוביץ' אם תלך גם היא בעקבות ההודעה השניה של חברת 'אסם', ובמקום לדחות את העלאת המחירים בשלושה חודשים - לבטלו באופן סופי.

המאבק הצרכני המוצלח שהחל בתוכנית 'הצינור' של גיא לרר ב'ערוץ 13' הגיע לסיומו, כשהפקת התוכנית פרסמה הודעת תודה לציבור הישראלי שהתאחד כולו סביב המאבק ביוקר המחיה ועשה את הבלתי יאמן, קיפול אחת החברות הגדולות והחזקות במשק תוך ימים ספורים.

עוד בנושא:

בתוכן ההודעה נכתב: "בום. אסם מודיעה על ביטול עליית המחירים ולא על דחייה. לא שוכחים ולא נשכח שהכל התחיל כאן, אתכם, בתחילת השבוע. אתם ענקיים באמת. ממשיכים ליעד הבא - הצינור."

עד כאן הכל נהדר, אך הסיפור נהפך לביזארי כשדווקא שר האוצר אביגדור ליברמן, שחתום על עליית המחירים ויוקר המחיה בכהונתו הקצרה, החליט לקפוץ על המציאה ולנכס את הצלחת הקמפיין לעצמו כשללא בושה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "השבוע בלמנו את ההתייקרויות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית, אבל זה לא נגמר. בנוסף לרפורמה ביבוא, הרפורמה בחקלאות ומהלכים נוספים עליהם כבר הודענו, בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל!".

הודעת השר גררה אלפי תגובות נזעמות מאזרחים שזעמו על גניבת הקרדיט הצינית שלו. "הוא לא רואה את הגיבנת של עצמו" השיב לו אחד הגולשים בטוויטר, "בזמן שהוא גונב קרדיטים הוא מתכנן את המס הבא שיטיל על אזרחי ישראל".

 

 

 

 

 

שר האוצר איווט ליברמן מחאה קרדיט חרם אסם מחאה חברתית יוקר המחיה התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד