י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד סוער

לאחר כשעתיים: הסתיימה ההפגנה הסוערת של ה'פלג' בירושלים

הכניסה לירושלים נחסמה לתנועה במשך למעלה משעה בעקבות הפגנת "הפלג הירושלמי" | מוקדם יותר פרצו עימותים בין מפגינים לשוטרים בצומת הרחובות שרי ישראל/יפו, תנועת הרכבת הקלה הופסקה | המשטרה ביצעה מעצרים | אחרי כשעתיים ההפגנה פוזרה | תיעוד מהמהומות

לאחר כשעתיים: הסתיימה ההפגנה הסוערת של ה'פלג' בירושלים
הפגנת הפלג הירושלמי צילום: ישי ירושלמי

מאות מפגינים משתתפים בשעה זו (ראשון) במחאת "הפלג הירושלמי" בירושלים, בעקבות מעצרו של אברך תושב בית שמש בשבוע שעבר. עד כה דווח על שבעה עצורים. ההפגנה החלה בצומת הרחובות שרי ישראל – יפו שנחסם לתנועה. בהמשך יצאו המפגינים לעבר גשר המיתרים בכניסה לבירה. המשטרה עדכנה כי נחסם לתנועה כביש 1 ממחלף סחרוב. במקביל נערכת הפגנה של אנשי "העדה החרדית" ברחוב שמואל הנביא בעיר.

בהפגנת 'הפלג' פרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, אשר עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בניסיונות פיזור המחאה משתתפים לוחמי יס"מ, פרשים ומכת"זיות. המפגינים הרבים חוסמים את הכביש שנסגר לסירוגין לתנועת רכבים. גם תנועת הרכבת הקלה באזור נעצרה לפי שעה.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות הפרת סדר והתפרעות של מאות במהלך מחאה בצומת שרי ישראל-יפו, בצומת שזר-נורדאו ובאזור גשר המיתרים בכניסה לעיר, בשעה זו כוחות המשטרה החלו לפזר את מפרי הסדר במקום, לאחר שניתנה הוראת פיזור ללא הואיל. המשטרה פועלת להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, ועד כה נעצרו 7 מפרי סדר.

"במהלך הפרת הסדר חסמו מפרי הסדר צירים, אוטובוסים רכבי חירום ואת הרכבת קלה, וכן התעמתו עם השוטרים במקום תוך השלכת חפצים לעברם", נמסר מהמשטרה, "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. האברך הקנאי, אב לחמישה ילדים, נעצר בבית שמש לאחר שלפי החשד הסיר שלטי נשים ברחבי העיר. בדיון שהתקיים היום  בעניינו של העצור, האברך שמחה בונם טייטלבוים, התקשתה השופטת בבתי הדין הצבאי בהכרעה, זאת לאחר דיון ארוך בן מספר שעות. ההכרעה בעניינו תינתן בשעות הערב או מחר.

בהודעת 'הפלג' נאמר כי "עקב מעצרו הנפשע של האברך החשוב הרב שמחה בונם טייטלבוים בשעות הבוקרעל ידי שלטונות הצבא - בעוון לימוד תורה, התכנסו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורה שליט"א, ושמעו מהם את ההוראה ברורה והנחרצת: "להרעיש עולם ומלואו על ביזוי כבוד התורה ולומדיה, ועלהמשך חקיקת חוק הגיוס – חוק השמד".

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר: "נצא בהמונינו למחות ולהרעיש עולם ומלואו על המשך ביזוי לומדיהתורה בחסותם המלאה של הפוליטיקאים החרדים, שנתנו יד לחוק השמד הנורא הכולל בתוכו פיתויים יעדיםומכסות גיוס בתוככי בתי המדרש והכוללים, וזאת בניגוד מוחלט לדעת כל גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל. נהיה שםכולנו כדי להכריז קבל עם ועולם כי 'ידיכם שפכו את הדם הזה', וכי התורה לא תהא מוחלפת".

ממשטרת ישראל נמסר בעקבות התיעוד בו נראה שוטר דורך על רגלו של מפגין: "בעקבות הפרת סדר והתפרעויות אלימות של מאות מפרי סדר, כוחות המשטרה החלו לפזר את מפרי הסדר במקום, זאת לאחר שניתנה הוראת פיזור ללא הואיל. במהלך הפרת הסדר חסמו מפרי הסדר צירים, אוטובוסים רכבי חירום ואת הרכבת קלה, וכן התעמתו עם השוטרים במקום תוך השלכת חפצים ואבנים לעברם, תקיפת עוברי אורח וגרימת נזק לכלי רכב".

"המשטרה פעלה להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, ונעצרו שבעה מפרי סדר כשחלקם התנגדו למעצר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק", הוסיפו במשטרה.

 

 

 

 

 

הפלג הירושלמי הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד