ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"תגובה לפגישות עם האויב"

חיזבאללה מברך על הפיגוע בחדרה ותוקף את פסגת הנגב

ארגון חיזבאללה ברך על הפיגוע בחדרה אתמול, בו נרצחו שני שוטרים על ידי שני ערבים ישראלים. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי "הפיגוע מדגיש את הרצון של העם הפלסטיני להילחם בכיבוש וכי זוהי תגובה מעשית לפגישות הנורמליזציה שמקיימים חלק מהערבים עם האויב"

חיזבאללה מברך על הפיגוע בחדרה ותוקף את פסגת הנגב
זירת הפיגוע בחדרה צילום: גילי יערי, פלאש 90

משמרות המהפכה האיראניים בירכו את מתקפת הטרור אתמול בחדרה, בתקשורת האיראנית פורסם כי ארגון חיזבאללה קורא למתקפת הטרור אתמול בעיר חדרה "מות קדושים", לאחר הרצח של שני שוטרים על ידי ערבים ישראלים.

סוכנות הידיעות האיראנית פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה הבוקר (שני) כותרת באתר האינטרנט שלה, כי חיזבאללה בירך על מבצע "מות הקדושים" בישראל שהביא למותם של שני שוטרים. פארס ציטטה את חיזבאללה, כי מתקפת הטרור היא "התשובה החשובה והאקספרסיבית ביותר לפגישות הבוגדניות של כמה מדינות ערביות עם מנהיגי המשטר הציוני - מדינות שבחרו בנורמליזציה".

בהודעה המלאה של הארגום נאמר: "חיזבאללה מברך על הפיגוע בחדרה, הפיגוע מדגיש את הרצון של העם הפלסטיני להילחם בכיבוש וכי זוהי תגובה מעשית לפגישות הנורמליזציה שמקיימים חלק מהערבים עם ישות האויב".

כזכור אתמול שני חמושים ערבים ישראלים שעל פי החשד קשורים למדינה האסלאמית פתחו באש לעבר אנשים ושוטרים בחדרה, והרגו שני שוטרים. הם נורו למוות על ידי שוטרי בילוש של מג"ב שהיו בקרבת מקום.

דיפלומטים בכירים מארבע מדינות ערביות הגיעו לישראל ביום ראשון כדי לקיים פגישה משמעותית עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן בנושאים אזוריים, במיוחד כדי לדון בתוכנית ממשל ביידן להשלמת הסכם גרעין עם איראן. למרות שישראל ובעלות בריתה הערביות באזור מודאגות מתוכנית ארה"ב להסרת הסנקציות על איראן, הנושא השנוי ביותר במחלוקת הפך כעת על כוונת וושינגטון להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור שלה.

למרות שפגישת הדיפלומטים בישראל ביום שני עשויה שלא לשנות את החלטת ממשל ביידן להתפשר בסוגיית משמרות המהפכה, כל סימן לשיתוף פעולה בין מדינות ערב וישראל נתפס כאיום על השפעתה של איראן במזרח התיכון. איראן לא הגיבה באופן רשמי על ההתכנסות בישראל, אולי בגלל שהיא לא רוצה ליצור סיבוכים רגע לפני הסכם הגרעין עם ארצות הברית. אבל חיזבאללה הוא ארגון פרוקסי של משמרות המהפכה ומרגיש שהוא יכול לשבח את מתקפת הטרור בישראל ללא תגובה מצד ארה"ב נגד טהראן. כך מציין ערוץ הטלוויזיה Iran International.

נקודה מעניינת היא שלפי החשד, התוקפים קשורים לארגון המדינה האסלאמית שאיראן מתגאה בכך שנלחמה נגדה בעיראק ובסוריה, אך כשמדובר בהרג של ישראלים, התקיפה של דאעש הופכת למעשה של "מות קדושים".

פסגת הנגב חיזבאללה חדרה פיגוע טרור שוטר מג"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד