כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לוחמים הוצבו ב-3 מוקדים בישראל

נס: נמנע פיגוע גדול במרכז הארץ • התוכנית, הסיכול וההיתקלות

יומיים לאחר חיסול חוליית הג'יהאד האיסלאמי מתפרסמים פרטים נוספים על תוכנית המחבלים וסיכול הפיגוע: חברי החוליה תכננו לבצע פיגוע גדול במרכז הארץ. ביום חמישי אף ביצעו ניסוי על נשקם ליד עמדה צבאית. שב"כ נערך בתוך הארץ למקרה שהסיכול ייכשל | כל הפרטים

נס: נמנע פיגוע גדול במרכז הארץ • התוכנית, הסיכול וההיתקלות
רכב המחבלים צילום: באדיבות המצלם

חוליית הג'יהאד האיסלאמי שחוסלה במהלך השבת תכננה להוציא לפועל פיגוע גדול במרכז הארץ. אך כזכור, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע, שלושת חברי החוליה חוסלו, ואחדד נעצר, במסגרת מבצע של השב"כ, הימ"מ וצה"ל סמוך לג'נין.

בשעות האחרונות פורסמו פרטים נוספים על התוכנית של חוליית המחבלים. על פי גורמים בשב"כ, במסגרת ההיערכות, החוליה כבר החליפה את לוחית הרישוי הפלסטינית ברכבה לאחת ישראלית, במטרה להסתנן יותר בקלות לשטח ישראל דרך אחד המעברים בגדר ההפרדה.

דווח גם כי בשב"כ נערכו למקרה שהסיכול ייכשל והציבו את אנשיהם, יחד עם לוחמים של היחידה המבצעית של הארגון, שמכונה צוות "טקילה", בשלושה מוקדים במרכז, כך שיוכלו "לקלוט" את המחבלים אם היו מצליחים לחצות לשטח ישראל.

עוד בנושא:

כמו כן, ביום חמישי האחרון, יממה לפני סיכול הפיגוע, אחד מחברי החוליה הספיק לבצע ניסיון פיגוע ירי סמוך לעמדה צבאית באזור ג'נין - וירה 52 קליעים באזור. לא היו נפגעים או נזק לעמדה למרות שבאזור היו חיילי צה"ל. לפי אחת ההערכות, ניסיון הפיגוע היה בדיקה של הנשק לקראת פיגוע גדול יותר. המחבל נמלט מהזירה, אליה הגיעו כוחות צה"ל שאספו ממצאים מהמקום, ובכך סייעו בהמשך המצוד אחר החוליה.

בתוך כך, מתפרסמים גם פרטים נוספים על סיכול הפיגוע. המרדף הרכוב של לוחמי הימ"מ אחרי המחבלים כלל שימוש בכמה מכוניות מסוערבות שסגרו על רכב המחבלים, ואחד מהם אף התנגש בו במכוון כדי לעצור אותו. באותו רגע פתח אחד המחבלים באש כבדה לעבר אחת המכוניות, וסנ"צ ש', מפקד פלגת הלוחמים, ספג קליע בפלג גופו העליון. למקום הוקפץ במקביל כוח מגדס"ר גולני שהוביל את הפינוי המהיר של הפצועים למסוק במוצב הסמוך ריחן, תוך כרבע שעה.

פיגוע שב"כ ימ"מ סיכול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד