י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"היית נושא ונותן עם היטלר?"

ראש ממשלת פולין במתקפה על גרמניה: "בולמת סנקציות תקיפות"

על רקע תמונות הזוועה מאוקראינה ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, האשים את גרמניה כי היא שבולמת הטלת סנקציות תקיפות נגד רוסיה. קנצלר גרמניה שולץ: "יש להטיל את האחריות על נותני ההוראה ועל המבצעים"

ראש ממשלת פולין במתקפה על גרמניה: "בולמת סנקציות תקיפות"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

על רקע תמונות הזוועה מהעיירה בוצ'ה הסמוכה לבירה קייב, ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, קרא היום (שני) להקמת ועדה בינלאומית של מומחים שתחקור פשעים של רצח עם באוקראינה והצהיר כי "לאף אחד כבר אין ספק שאנחנו מתמודדים עם רוע טהור". הוא פנה לנשיא צרפת מקרון בשל שיחותיו עם פוטין ותהה: "בפושעים צריך להילחם, האם היית נושא ונותן עם היטלר ועם סטלין?".

העולם מזועזע מהטבח בעיר בוצ'ה: "רצח עם"

מאות גופות: הרוסים נסוגים מפרברי קייב והזוועה נחשפת

מורבייצקי גם האשים שגרמניה היא שבולמת הטלת סנקציות תקיפות נגד רוסיה, וכי הקנצלר שולץ פועל לפי האינטרסים של אנשי עסקים גרמניים. הוא גם יצא נגד הקנצלרית לשעבר מרקל על שתיקתה מתחילת המלחמה. "המדיניות של גרמניה בשנים האחרונות היא שנתנה את הכוח לרוסיה בשל המונופול על מכירת חומרי גלם".

מנגד, קנצלר גרמניה שולץ מגיב על התיעודים הקשים שמגיעים מהעיר בוצ'ה באוקראינה: "צילומים מפחידים ומחרידים הגיעו אלינו בסוף השבוע מאוקראינה. עשרות אזרחים שנורו למוות התגלו בבוצ'ה, אזור צפונית לקייב שהיה בשליטת הצבא הרוסי עד לפני מספר ימים. רחובות עמוסים בגופות".

לדבריו, "מדברים שם על נשים, ילדים וקשישים שהם בין הקורבנות. עלינו לחקור ללא הפוגה את הפשעים הללו שבוצעו על ידי הצבא הרוסי. אני דורש לתת לארגונים בינלאומיים כמו הוועד הבינלאומי של הצלב האדום גישה לאזורים האלה כדי לתעד באופן עצמאי את הזוועות. יש להטיל את האחריות על נותני ההוראה ועל המבצעים".

"המלחמה באוקראינה נמצאת בשבוע השישי שלה", הוסיף שולץ, "אלפי אוקראינים חפים מפשע כבר נפלו לה קורבן וההרג נמשך ללא הפוגה. אני קורא לרוסיה להסכים סוף סוף להפסקת אש ולסיים את פעולות האיבה. זו מלחמה איומה, חסרת טעם וחסרת הצדקה שגורמת סבל רב ואינה מועילה לאיש. זה חייב להיפסק".

קייב מלחמת אוקראינה רוסיה פולין סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד