י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גורשו מהטיסה

קבוצת חרדיות תובעת שתי חברות תעופה בגין אפליה

קבוצת תלמידות חרדיות שביקרו במחנה אושוויץ אולצו לרדת משתי טיסות שונות, של חברות התעופה KLM ההולנדית ו'דלתא' האמריקנית. התובעות טוענות כי הורדו "רק במטרה להטרידן על רקע אתני ודתי"

קבוצת חרדיות תובעת שתי חברות תעופה בגין אפליה
מסוף נמל התעופה סכיפהול, אמסטרדם צילום: pixabay

קבוצה של 19 תלמידות חרדיות מארצות הברית, המהוות חלק מקבוצה של 54 תלמידות בסך הכול, תובעת את חברות התעופה KLM ההולנדית ודלתא איירליינס האמריקנית. הורי התלמידות החליטו לתבוע את החברות לאחר שאלו אסרו על עלייתן לטיסותיהן בקיץ האחרון. למרות שמדובר בשתי חברות שונות ובצוותי קרקע ואויר נפרדים, טוענות בנות הקבוצה כי הן הופלו לרעה ונאלצו להתמודד עם גילויי אנטישמיות מצד עובדי שתי חברות התעופה.

על פי הדיווח, התלמידות יחד עם הצוות החינוכי, יצאו לטיול באירופה בדגש על ביקור באנדרטאות ואתרים הקשורים בשואה באוקראינה ובאושוויץ שבפולין. בדרכן חזרה לביתן בניו יורק, בטיסת KLM מקייב לאמסטרדם, כמה מהתלמידות ננזפו על ידי צוות האויר בעת שאכלו את האוכל הכשר שלהן שלא במועדי הארוחות הרגילות במטוס. הבנות ציינו כי גם נוסעים אחרים אכלו חטיפים בין הארוחות, אך להן לא נאמר דבר. בין השאר, נאמר להן כי "זוהי אזהרה אחרונה" והן אף אוימו כי יעצרו בגין אי ציות לתקנות. התובעות טוענות כי כל אלו נעשו "רק במטרה להטרידן על רקע אתני ודתי".

לאחר הגעת הקבוצה לנמל התעופה באמסטרדם לצורך עצירת ביניים, פנה אל התלמידות גורם בטחוני של חברת KLM ואסר עליהן לעלות על טיסת ההמשך לניו יורק. איסור זה היה גורף וכלל גם את בנות הקבוצה שלא היו על הטיסה המקורית. בשל האיסור שהוטל עליהן, נאלצו התלמידות ומלוויהן ללון בנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם, וכן למצוא לעצמן טיסה חלופית שתשיב אותן לביתן. לאחר שהצליחו להזמין טיסה נוספת, הפעם של חברת התעופה 'דלתא', אחת התלמידות החליפה מושבים עם נוסע אחר בטיסה, מה שגרם לצוות האויר להורות לכולן לרדת מהמטוס בשל מה שכונה "התנהגות לא נאותה".

הבנות אף ציינו כי אחד מאנשי האבטחה לעג להן, לאחר שהורדו מהמטוס. לקבוצה הוצעה טיסה למועד מאוחר יותר באותו יום, אך הדבר היה כרוך בחילול שבת. לכן הן נאלצו להעביר את הלילה באנטוורפן שבבלגיה. בסופו של דבר, הן שבו לארצות הברית בטיסה של יונייטד איירליינס. כעת הן דורשות פיצויים על התקרית, וכן הטלת עונשים על שתי חברות התעופה בגין אפליה על רקע גזעי, אתני ודתי באופן כללי, ואפליית יהודים בפרט. חברות התעופה הנתבעות טרם הגיבו על הדברים

אמסטרדם בנות חרדיות פולין אושוויץ תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד