כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החברה לוקחת אחריות

מנכ"ל שטראוס: "היו יונים במפעל - לא התקיימו נהלי עבודה תקינים"

במסיבת עיתונאים שנערכה היום ע"י חברת שטראוס, התייחסה לראשונה יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס לסערת הסלמונלה וביקשה את סליחת הציבור "מתנצלת שאכזבנו אתכם". מנכ"ל הקבוצה גיורא בר דעה הודה ואמר "היו תקלות וכשלים בחלק מהתהליכים, אך עוד אין תשובות סופיות"

מנכ"ל שטראוס: "היו יונים במפעל - לא התקיימו נהלי עבודה תקינים"
מסיבת העיתונאים של שטראוס צילום: יוסי ריינר

לאחר הודעת חברת שטראוס על הריקול הנרחב בעקבות הימצאות סלמונלה במפעלי החברה ובמוצרי השוקולד, ערכה היום (חמישי) קבוצת שטראוס מסיבת עיתונאים בהשתתפות יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס, מנכ"ל הקבוצה גיורא בר דעה ומנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור.

בדבריה, ביקשה עופרה שטראוס יו"ר הקבוצה את סליחת הציבור על עוגמת הנפש שנגרמה. "אני פה לומר בשם החברה, בקול ברור, אני מסתכלת בעיניים שלכם בעיני כל אזרחי המדינה וכל מי שנפגע ואני מתנצלת שאכזבנו אתכם. אני מצטערת על כל עוגמת הנפש שאתם עוברים בגללנו".

"שטראוס קיימת למעלה מ-80 שנה ועלית למעלה מ-100. מצוינות ואיכות הביאו את הבסיס למה שעושים הצלחה לאורך השנים. התקלה במפעל שטראוס היא קשה. אנחנו מתחייבים שאנחנו שנתקן את הליקויים נחזיר הכול למדפים כמה שיותר מהר רק כשנהיה בטוחים שתיקנו את כל מה שמחייב תיקון".

"כל מי שנמצא בענף המזון יודע שעל בטיחות במזון לא מתפשרים. לכן, ההחלטה שקיבלתי ביום שני, שהיא קשה תדמיתית וכספית, היה קל לקבל. אנחנו נסיק מסקנות ונפתח את שערי המפעל רק כשנעמוד בסטנדרטים המאוד גבוהים ואפילו גבוהים יותר שנעמיד לעצמנו. אני יו"ר החברה מזה 22 שנים, שותפה לכל ההחלטות שהתקבלו בשבוע האחרון, יחד עם ההנהלה, הדירקטוריון ועם כל אנשי ונשות שטראוס. בשבוע האחרון, כולם עובדים לילות כימים במפעלים, במרכזים הלוגיסטיים, במכירות, בשירות הלקוחות ובמטה הקבוצה".

עוד בנושא:

לסיכום דבריה אמרה: "אני רוצה לסיים בהבטחה פשוטה: אנחנו נעשה הכול כדי לא לאכזב אתכם ולהחזיר את הדברים לתיקונים. אירוע בסדר גודל כזה לא עברנו מעולם. נסיק המסקנות ונתקן כל מה שצריך. נפתח שערי המפעל רק כשנעמוד בסטנדרטים המאוד גבוהים שנעמיד לעצמנו".

מנכ"ל הקבוצה גיורא בר דעה אמר: "בנימה אישית - בשבילנו להיות היום במפעל ולראות את המפעל שומם ואת המדפים בחנויות ריקים, זה קשה מאוד. מהמותג, עד ה'פסק זמן' והעובד במפעל. אלו ימים שאנחנו לוקחים בהם החלטות קשות עם הרבה אי-ודאות בהרבה ממדים: בריאות, תקשורת, כסף, עובדים וכד'. לכן זה מאוד מורכב ככה לפעול".

בר גיורא סיים ואמר: "המשימה שלנו בימים האלה זה להבין ולהיות מספיק צנועים כדי לראות מה עשינו לא טוב. זו משימה ענקית ואנחנו מאמינים שנעמוד בה. כן, היו תקלות וכשלים בחלק מהתהליכים. אנחנו עדיין מחדדים אותם, עוד אין תשובות סופיות. אנשי משרד הבריאות מנסים לתת לנו את הידע שלהם ואנחנו משתפים אותם כדי להבין את הבעיה".

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, אמר כי בתחקיר שנעשה בימים האחרונים ע"י החברה התגלו כמה ליקויים "לא קלים ולא פשוטים" שהחברה חשפה בפני משרד הבריאות. "עשינו שיפוץ במפעל. כחודש לפני האירוע היו יונים במפעל השוקולד הנוזלי".

"אנחנו עובדים עם חברות הדברה רציניות, אבל לא התקיימו נהלי עבודה תקינים. במשך כמה פעמים קיבלנו מאחד הלקוחות שלנו אינדיקציות שיש כמה חריגות במוצרים ולא הקשבנו. לא בדקנו את הדברים וזה לא בסדר. היינו צריכים להתנהל בצורה שונה".

"האירוע לא הסתיים מבחינתנו", אמר דרור, "אנחנו שמים את כל המשאבים כדי לאסוף הכי מהר את המוצרים גם מביתם של הצרכנים ומהחנויות. יש לקוחות שקונים שוקולד מוסדי וגם איתם בקשר. נמשיך ונעשה את זה עד שנסיים. אנחנו פונים לאלפי אנשים, מי שקנה את המוצרים שלנו ונאלץ לזרוק או סתם נגרמה לו עוגמת נפש, ואנחנו מפצים ונמשיך את התהליך הזה עד שגם אותו נסיים".

שטראוס ריקול סלמונלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד