י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר הסלקציה הגרמנית

החברה מתנצלת על אפליית הנוסעים החרדים

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מביעה התנצלות, לאחר שכל הנוסעים החרדים הודרו בכוונה תחילה מלעלות לטיסה, בגלל בודדים שסירבו לעטות מסכות בדרכם להילולא בקרעסטיר. "עומדים מאחורי המטרה של חיבור בין אנשים ותרבויות ברחבי העולם"

החברה מתנצלת על אפליית הנוסעים החרדים
מטוס של לפוטהנזה צילום: unsplash

בעקבות התקרית שעוררה סערה מתוקשרת, חברת התעופה לופטהנזה הגרמנית מתנצלת בפני כ-130 נוסעים חרדים שהודרו בשבוע שעבר מלעלות לטיסה, בעקבות כמה נוסעים בודדים שהתחכמו וסירבו לעטות מסכה בעלותם למטוס כפי שהחברה מחייבת.

בהצהרה שפרסמה חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, נאמר כי היא "מצטערת על הנסיבות סביב ההחלטה להדיר נוסעים" מהטיסה. 

בהצהרה נאמר כי ב-4 במאי, מספר רב של נוסעים סורבו לעלות לטיסת ההמשך שלהם LH 1334 מפרנקפורט שבגרמניה לבודפשט בירת הונגריה. חברת התעופה לופטהנזה מצטערת על הנסיבות סביב ההחלטה להרחיק את הנוסעים שנפגעו מהטיסה, ועל כך לופטהנזה מתנצלת בכנות; "בעוד לופטהנזה עדיין בוחנת את העובדות והנסיבות של אותו יום, אנו מצטערים שהקבוצה הגדולה נדחתה מעלייה למטוס במקום להגביל את העליה לנוסעים שאינם עומדים בדרישות".

 

התנצלות החברה על הסלקציה וההפליה של החרדים.

עוד מסרה החברה: "אנו מתנצלים בפני כל הנוסעים שלא טסו בטיסה זו, לא רק על אי הנוחות, אלא גם על העגמת נפש שנגרמה וההשפעה האישית, חברת לופטהנזה ועובדיה עומדים מאחורי המטרה של חיבור בין אנשים ותרבויות ברחבי העולם", טענה חברת התעופה. "גיוון ושוויון הזדמנויות הם ערכי ליבה עבור החברה שלנו והתרבות הארגונית שלנו. מה שהתרחש אינו עולה בקנה אחד עם המדיניות או הערכים של לופטהנזה. יש לנו אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא".

עוד בנושא:

חברת התעופה לא מסרה אם העובדים האחראים לאפליה המוחלטת והאנטישמית לנוסעים יהודים פוטרו או יושעו מעבודתם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הסיפור החל כשחברת התעופה הגרמנית סירבה לעלות לטיסת המשך מפרנקפורט לבודפשט בשבוע שעבר, כ-150 חרדים שרצו להגיע להונגריה להתפלל בציון בקרעסטיר, זאת כעונש קולקטיבי על כך שקומץ נוסעים סירב לעטות מסיכות בטיסה הראשונה מניו יורק.

בנחיתה בפרנקפורט חיכתה לנוסעים היהודים הפתעה. שוטרים חמושים שמנעו פיזית מכל הנוסעים היהודים לעלות לטיסת הקונקשן. בהתחלה הם לא קיבלו תשובה ברורה על מה המהומה, אבל אז הגיעה דיילת קרקע שאמרה את המשפט הבלתי ייאמן: "כולכם נענשים בגלל המעשים של כמה יחידים. היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס".

נוסעים רבים נאלצו להוציא עוד מאות דולרים והיו כאלה שהוציאו מעל 1200 דולר כדי לטוס הביתה, חלקם ויתרו על הגעה לקרעסטיר כי היו חייבים לחזור הביתה ושילמו טיסה חזור דרך חברת תעופה אחרת, חלקם פספסו טיסות המשך. עשרות נוסעים אחרים שהזמינו נסיעות לבד מצאו את דרכם לקערסטיר בכוחות עצמם. רוב האנשים תכננו להיות בקרעסטיר רק כמה שעות ותכננו לבקר בערים אחרות באמצעות טיול באוטובוס, אבל הם בסופו של דבר הפסידו את היום, ונאלצו לבלות יום נוסף באירופה במקום שלא תכננו, יחד עם הוצאות אחרות. על פי שיחות שניהלו נוסעים עם צוות הקרקע, התברר כי הקברניט החליט שלא להטיס את החרדים, גם לאחר תחנונים של דיילי הקרקע.

לופטהנזה קערסטיר הונגריה אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד