כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת חג השבועות

הגאב"ד מזהיר: "מוצרי חלב מיובאים חשש חמור של טריפות"

לקראת חג השבועות מתריע הגאון רבי אברהם רובין גאב"ד בד"ץ מהדרין מתריע: "בצריכת מוצרי חלב מיובאים עשויים להיות חששות חמורים של טריפות". הפרטים המלאים

הגאב"ד מזהיר: "מוצרי חלב מיובאים חשש חמור של טריפות"
בקבוקי חלב צילום: unsplash

לנוכח מדיניות הממשלה להפחתת מכסים על מוצרי חלב מחו"ל, ניתן למצוא היום לכאורה בשפע מוצרי חלב שונים כמו חמאות, גבינות צהובות, גבינות קשות וכו' המיובאים ממדינות שונות בחוץ לארץ. "לפיכך יש לדעת כי בצריכת מוצרים אלו ניתן להיכשל ח"ו באיסורי טריפות ושלא לדבר על חלב עכו"ם", כך מתריע לקראת חג השבועות הבעל"ט, גאב"ד בד"צ מהדרין הגאון רבי אברהם רובין.

"יש לחפש ולדרוש במיוחד במוצרים חלביים, הן מייצור מקומי והן המיוצרים בחו"ל, אך ורק כאלו הנושאים חותמת כשרות מהודרת, המוכּרת כמהדרין מן המהדרין. זאת מכיוון שבמוצרי חלב עשויים להיות אינספור בעיות הלכתיות קשות ומורכבות, לא פחות ממוצרי בשר ועופות".

הגר"א רובין מוסיף, כי השנה בה חג השבועות חל ביום ראשון, יוצא שימי שבת וחג סמוכים זה לזה, ולכן הרפתות הנוהגות על פי ההלכה חולבות את הבקר על ידי גוי ומאחסנות את התוצרת שנחלבה ביומיים הללו במיכלי קירור בתחומי הרפת וכמובן שלא משנעים את התוצרת למחלבה בעיצומו של השבת והחג. אמנם כאן בארץ ישראל מצוי שיהיו שני ימי שבתון סמוכים זה לזה והרפתות מורגלות בכך.

אבל, אומר הרב רובין ומוסיף, כי הרפתות המספקות חלב למחלבת יוטבתה הסמוכה לאילת, עליהן לחלוב את הבקר על ידי גוי במשך שלשה ימים ולאחסן את תנובת החלב במיכלי קירור ניידים בתחומי הרפת גם ביום שני, שהוא אסרו חג בארץ ישראל. זאת מכיוון שהערבה הדרומית נחשבת לחו"ל בכל הנוגע לדינים התלויים בארץ (תרומות ומעשרות, שמיטה וכד') ולפיכך יש לנהוג שם יום טוב שני של גלויות (לכל הפחות לחומרה), ככל דיני חוץ לארץ – כך על פי הכרעת גדולי הפוסקים.

לאור כך, לקראת חג השבועות נערכו בבד"ץ מהדרין בהנהגתו של הרב רובין עם הצבת מיכלי קירור ענקיים בצמוד לכל הרפתות המספקות חלב למחלבת יוטבתה וכן במעקב צמוד כולל מצלמות על מיכלי האחסון, כל זאת על מנת להבטיח שלא ייעשה מלאכה אסורה במתחמי הרפתות בשלשת ימי החג על ידי יהודי, כולל שינוע כמויות החלב שנצברו ברפתות למחלבה.

 

מוצרי חלב הרב אברהם רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד