י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חם? התרענני תוך כדי תנועה • טיפים

איך מתמודדים עם החום וכיצד מצליחים לשלב פה ושם גם פעילות גופנית? • איילת נדיב, מנהלת אזורית סטודיו C, תורמת כמה רעיונות מעניינים

איך מתעמלים בקיץ? צילום: פלאש 90
איך מתעמלים בקיץ? צילום: פלאש 90



מזגן, אבטיח קר או אייס קפה מצנן – אלו הם הדברים האהובים עלינו בימות הקיץ החמים.
חשוב לדעת שהגוף שלנו מושפע מאנרגיה קרה ולכן, ככל שנרבה להזין אותו במזונות מצננים, כך נוכל להתמודד עם החום בצורה טובה יותר.

ובכל זאת, לא חסרות פעילויות גופניות שנוכל לאמץ לקיץ משחייה, דרך מתיחות והתעמלות שלא מובילה להזעת הגוף ולאיבוד נוזלים. הרגלי תזונה נכונים ובריאים בשילוב פעילות גופנית ממריצה יביסו את תחושת הלאות שמביאה עמה העונה החמה.

• מהם המזונות המומלצים לקיץ?

"בקיץ מומלץ לצרוך מזונות שאין צורך לחמם או לטגן אותם כדי ליהנות מהם. כמה שיותר טרי – יותר טוב, המזון שומר בדרך זו על הוויטמינים. כך למשל, ירקות ופירות במצבם המקורי מהווים נשנוש אידיאלי לכל עת, הם אינם כבדים ומתעכלים בצורה טובה. ניתן לחתוך אותם לקוביות או לרצועות ולטבול ברוטב לייט, בין המזונות המומלצים ניתן למצוא מלפפון, צנון, סלרי, גזר, גמבה. אפשר כמובן לשדרג את ההגשה על ידי יצירת סלט מחומרי גלם אלה בשילוב חסה, עלי בייבי. ניתן גם להגיש מרקים קרים גספאצ'ו עגבניות, צזיקי בסגנון יווני שידוך נפלא בין מלפפונים ליוגורט דל שומן – עשיר בסיבים תזונתיים ומרענן להפליא".

• העדיפי ירקות שמסייעים בשחרור חום הגוף ומכילים נוזלים רבים כגון תרד וארוגולה.

• פירות מומלצים לקיץ הם מלון, אבטיח, משמשים, ענבים, אפרסק, תפוח גרנד, כשאפשר לרסק אותם לשייק בבלנדר בתוספת של קוביות קרח או יוגורט ביו שעשיר בחיידקים ידידותיים. כמו כן, אם חיפשת קינוח קל - אפשר להקפיא גם ענבים ולהגיש אותם כמתאבן קר.

• מומלץ לא לאכול את הפירות סמוך לארוחה כבדה כדי לא לגרום לנפיחות בבטן ותחושת כובד, נסי לרווח בין הארוחה לפירות לפחות בחצי שעה.

• אם את לא מוכנה לוותר על קטניות, העדיפי טופו, דגנים מלאים כגון: קינואה, גריסים, בורגול ואורז חום. אפשר לבשל אותם, לצנן ולהגיש בטמפרטורת החדר או אפילו בגרסה קרה כסלט משודרג.

• מבחינת מנה עיקרית, אפשר בהחלט להכין סלט עוף שטעים גם כשהוא מוגש קר, נקניקים קרים כמו פסטרמה דלת שומן ואם חיפשת בסיס לכריך, העדיפי תמיד לחם קל או קרקר שיפון, פריכיות מאורז מלא, והוסיפי לסלט נבטים.

• חשוב מאוד להקפיד על משטר שתייה, במיוחד אם יצאתם לטיול או לחופשה, זכרי שהגוף מאבד נוזלים ולכן, הקפידו לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום ולמי שהטעם של המים לא לטעמה, לסחוט פנימה לימון או לחלוט חליטות של תה ירוק, עלי נענע, זנגביל, לימונית ופטל.

• מהי ההתעמלות המתאימה לקיץ?

"בעונת הקיץ, קשה לנו מאוד להזיע, הזעה עלולה לגרום לאיבוד נוסף של נוזלים ומלחים חשובים ולכן, מומלץ לשמור על שגרת אימונים בתנאים נוחים. למשל, התעמלות עדינה וממוקדת שעובדת על חיטוב ואיזון הגוף ללא קפיצות, ללא ריצות, ללא הזעה, תסייע לנו להישאר בכושר מבלי לאבד נוזלים חיוניים. מתיחות של רגליים, ידיים, כפיפות בטן ללא ריצה או הליכה מהירה, תרגילים שעובדים על אורך גב, מתיחות שרירים. ברגע שתדעי מספר תרגילים תוכלי להתאמן עליהם גם במהלך חופשה במלון ו/או גם בבית הממוזג".
סטודיו C איילת נדיב קיץ התעמלות הזעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד