כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתנער מכל ההאשמות

שי ניצן מגיב לחשיפות סעדה: "שקרן ונקמן"

פרקליט המדינה לשעבר יצא להגן על שמו בראיונות לטלוויזיה, לאחר שבשני ראיונות מרתקים לעמית סגל, חשף סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה לכאורה שיבושי חקירה, טיוח ואינטרסים אישיים במסדרונות פרקליטות המדינה | ניצן הפריך את כל הטענות ותקף אישית את סעדה כמי שמונע בעצמו מאינטרסים אישיים ונקמניים

שי ניצן מגיב לחשיפות סעדה: "שקרן ונקמן"
משה סעדה/שי ניצן צילום: הדס פרוש

סדרת חשיפותיו של משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, בראיון בלעדי לפרשן עמית סגל, לא יורדות מסדר היום וממשיכות להעלות תהיות על אשר התרחש בחדרי חדרים של מערכת המשפט ואכיפת החוק ובפרט בחדריהם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך.

לאחר שביום שישי פרסמה פרקליטות המדינה תגובה ארוכה שהתפרסה על פני כמה עמודים שבהם סתרה את כל טענותיו של סעדה, בעיצומה של השבת העניק שי ניצן ראיונות לשלושת ערוצי הטלוויזיה ותקף אישית את סעדה, שיצוין דרך אגב שהינו אדם דתי, חובש כיפה ושומר שבת כמובן שנמנע ממנו הצפייה בדברים ולהגיב להם בזמן אמת.

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן אמר בראיון ל'כאן 11' כי בכיר מח"ש לשעבר עורך הדין משה סעדה, הוא "שקרן ונקמן שפועל מאינטרסים אישיים" וכי מה שאמר היה "בליל של שקרים, סילופים, חצאי אמת והזיות".

שי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריו, "הציבור חייב להבין שלא מדובר בפרקליט שסיים את תפקידו, פרש ועכשיו אומר את אשר על לבו". שי ניצן טען בראיון כי "עד 2018 עבדתי איתו המון שנים, היה נהדר. ב-2018 אני וצוות שלם לא בחרנו בו כמנהל מח"ש, פתאום הוא התהפך והתחיל להטיח האשמות וטענות ופתח במלחמה. לפני שנתיים וחצי הודיעו שלא יכולים לסבול בזה יותר, והוא פוטר".

עוד בנושא:

בראיון ב'כאן 11' וכן בשאר הערוצים חזר פרקליט המדינה לשעבר על אותם מסרים שכנראה גיבש מראש, וסיפר כי שבועיים לפני שסיים את תפקידו כפרקליט המדינה, סופר לו כי סעדה "מסתובב במח"ש, משמיץ את פרקליט המדינה, אומר שינקום בפרקליט המדינה ועושה תעמולה להצביע לליכוד". לדבריו, כשזימן את סעדה לשיחה כדי לברר את אמיתות הדברים הוא לא הכחיש זאת. "יכול להיות שטעיתי שלא התלוננתי לנציבות. הוא הבטיח לי שלא יעשה את זה יותר". ניצן הוסיף ואמר, "אנשים שעושים דברים איומים קשה מאוד לפטר".

ניצן התייחס לטענה נוספת שהעלה סעדה בראיון ל'חדשות 12' ואמר: "הטענה כאילו קראתי למשה סעדה ללשכה והצעתי דמי שתיקה, היא שקר מתועב. האיש ביקש לפרוש, יש לי מייל ממנו על זה. עשינו מו"מ על תנאי פרישה. אני חשבתי כבר אז שבעייתי שהוא יישאר במערכת. הוא סירב לקבל את מרות מנהלת מח"ש, היו טענות מאד קשות. עובדה שבסוף הוא פוטר", מציין הפרקליט לשעבר.

משה סעדה בראיון לעמית סגל. מתוך 'חדשות 12'. 

בתגובה לטענת סעדה לפיו ניצן כתב מייל בו סירב לצאת נגד המפכ"ל רוני אלשיך בגלל תיקי נתניהו, אמר ניצן: "אני גיביתי את מח"ש, אבל כשראש מח"ש רצה שאצא תקשורתית נגד המפכ"ל - אמרתי זאת לא דרכי". לדברי הפרקליט לשעבר, "המפכ"ל התנהל בצורה שערורייתית, אבל זה לא אומר שאני אצא לסכסוך פומבי נגד המפכ"ל. נציב הביקורת על הפרקליטות קבע מפורשות שאין לזה כל קשר בין המשפטים האלה שכתבתי במייל לבין פרשת נתניהו".

באשר לטענתו של משה סעדה כי חקירת התקרית באום אל-חיראן ב-2017, בה נהרגו השוטר ארז לוי ז"ל ותושב המקום יעקוב אבו אלקיעאן שובשה לחלוטין, אמר שי ניצן: "אין לי יכולת לקבוע לפי הראיות שיעקוב אלקיעאן חף מפשע. מבחינתי כל אדם חף מפשע, אבל אם שואלים אותי לפי הראיות, אם אפשר לקבוע שהוא מחבל, יש ראיות לכאן ולכאן".

ועל העדות של סעדה כי בוצע תרגיל חקירה פלילי בדמות 'סחיטה באיומים' לניר חפץ, עד המדינה נגד בנימין נתניהו, אמר ניצן: "לא ידעתי על התרגיל לניר חפץ בזמן אמת. הסיפור הזה ממחיש שקל להתל בציבור. הוא שקרן ונקמן ופועל מאינטרסים אישיים", סיכם פרקליט המדינה לשעבר.

שי ניצן משה סעדה פרקליט המדינה עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד