י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערת נתיחת הגופה

אחרי החלטת בית המשפט: הפגנות סוערות ברחבי הארץ, 'הפלג' מצטרפים למחאה

בעקבות החלטת ביהמ"ש לנתח את גופת הילד שלפי החשד נרצח על ידי דודו, נערכות הערב מחאות אלימות בכמה מוקדים ברחבי הארץ | המשפחה תגיש ערעור לבג"ץ | 'הפלג' הצטרפו למחאה: הפגנות נערכות הערב באזורים נוספים | צפי לחסימות ושיבושי תנועה | כמה עצורים

אחרי החלטת בית המשפט: הפגנות סוערות ברחבי הארץ, 'הפלג' מצטרפים למחאה
הפגנת חרדים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים דחה הערב (ראשון) את עתירת בני משפחתו של הילד, שלפי החשד נרצח ע"י בן משפחתו, וקיבל את עמדת הפרקליטות לפיה גופת הילד תנותח, במסגרת החקירה. על רקע ההחלטה, בשעה זו נערכות הפגנות סוערות בכמה מוקדים בירושלים ובית שמש. הערב הודיעו ב'פלג הירושלמי' כי רבניו החליטו להצטרף למחאה. ההפגנות יתקיימו גם באזור בני ברק ומודיעין עילית. במקביל, בני המשפחה הגישו לבית המשפט בקשה לעכב את ההחלטה ואלו צפויים לעצור מחר לבג"ץ.

בהפגנות שמתקיימות ברחוב יחזקאל ובצומת בר אילן בירושלים וכן ברחוב ז'בוטינסקי פינת אהרונוביץ בבני ברק, לפי המשטרה, משתתפים מאות מפרי סדר שחוסמים צירים, מתפרעים, מיידים אבנים וחפצים ושורפים פחי זבל במקום. עד נעצרו לפחות חמישה חשודים. "כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. פעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת", נמסר. לפי שעה המשטרה לא מצליחה להשיג שליטה והצירים חסומים לתנועה.

"לאור ההחלטה הדורסנית של בית המשפט בירושלים לקבל את דרישת המשטרה והפרקליטות ולבצע ניתוח שלאחר המוות בגופת הפעוט החרדי בן ה-4 מירושלים, ובמקביל לערעור שתגיש המשפחה מחר בבוקר", נאמר בהודעת 'הפלג הירושלמי', "הורו כעת גדולי התורה לרבבות בני התורה בכל רחבי הארץ לצאת ולהפגין כבר הערב בכל עוז ותוקף נגד ניתוחי מתים וחילול כבוד המת רח"ל".

בפלג הירושלמי ציינו כי ההפגנות יוצאות לדרך בשעה 22:30 בירושלים, בית שמש מודיעין עילית, בני ברק, אזור צפת והצפון.

בתוך כך, בית המשפט האריך מוקדם יותר את מעצרו של הדוד, בהסכמת הצדדים, בעשרה ימים. לבקשת סנגורו של החשוד, ניתן על ידי בימ"ש צו איסור פרסום על פרטיו של החשוד במעשה, זאת עד לאחר קבלת תוצאות אבחון רפואי.

עוד בנושא:

בבית החולים שערי צדק נקבע הבוקר מותו של בן ה-4, שלפי החשד נחנק ע"י דודו בשכונת רמות בבירה. במשטרה מייחסים לדוד חשד לרצח. מבית החולים נמסר כי מותו של הילד נקבע בתום מאמצי החייאה ארוכים. "הצוותים במלר"ד ילדים וביחידה לטיפול נמרץ ילדים נלחמו במשך שעות על חייו ולצערנו לא נותר אלא לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".

המחאה ברח' ז'בוטינסקי בבני ברק הערב.

הילד אותר בשבת בבוקר כשהוא ללא הכרה בבית בשכונת רמות. בני המשפחה מצאו את הילד בחדרו והזעיקו את כוחות ההצלה אשר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב קריטי, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. האירוע החריג התרחש לקראת השעה 11. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו לאחר בירור ראשוני את בן משפחתו של הילד בחשד שחנק אותו. המשטרה מסרה כי החקירה נמשכת. החשד נגד בן המשפה: ניסיון רצח.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי במהלך הבוקר שהו מספר בני המשפחה בדירתם של הסב והסבתא, שם מתגורר גם בן המשפחה. בשלב מסוים הבחינו כי הילד לא עונה לקריאתם. בעקבות כך, אבי המשפחה הוזעק מבית הכנסת, ולאחר זמן מה, כשהבחינו כי דלת חדרו של החשוד נעולה, פרצו אותה ומצאו את הילד מוטל על הרצפה ללא הכרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בשנות ה-20 לחייו.

 

נתיחת גופה חניקה הפלג הירושלמי הפגנות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד