א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"לא יהיו ערי מקלט"

גנץ אחרי הפעולה בשכם: "מי שינסה לפגוע - יסיים בכלא או בקבר"

במערכת הביטחון מביעים סיפוק מהפעולה המוצלחת הלילה נגד 'גוב האריות' בשכם | שר הביטחון שקיים הערכת מצב, אמר: "לא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים, ואנחנו נהיה בכל מקום שיידרש בכדי למלא את משימתנו"

ארכיון
ארכיון צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (שלישי) ביקור בחטמ"ר שומרון, אחרי ליל הקרב בשכם, בו חוסלו כמה פעילי חוליית 'גוב האריות'. גנץ קיים את הביקור יחד עם מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט ומח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו. שר הביטחון קיים הערכת מצב מבצעית יחד הפיקוד הבכיר. "מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר. לא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים", אמר גנץ.

הלילה פעלו כוחות הביטחון פעלו הלילה באופן נרחב בעיר שכם, במבצע שנועד לפגוע באנשי חוליית 'גוב האריות', שאחראית למרבית פיגועי הטרור באזור בתקופה האחרונה. במהלך הפשיטה על ה"קסבה" בעיר, נרשמו חילופי אש כבדים בין אנשי כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות חמישה נהרגו וכ-20 נפצעו. הפלסטינים טוענים כי אחד המחוסלים הוא ודיע אלחוח, שנחשב לראש ארגון 'גוב האריות'. בצה"ל אישרו כי אלחוח, שהיה היעד המרכזי של המבצע, חוסל במהלך הלילה.

במסגרת המבצע, שהוגדר ע"י הצבא כ"פעולה קרקעית" של כוחות הביטחון בקסבה של שכם, כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט הלילה על דירת מסתור אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של ב'גוב האריות'. "במהלך הפעילות נורו מספר חמושים והפלסטינים מדווחים על נפגעים. מעבדת המטענים פוצצה על ידי כוחותינו", נמסר מדובר צה"ל.

"אני מגיע לכאן לאחר הערכת מצב שקיימתי הבוקר עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ופגישה עם מפקד האוגדה והמח"ט הגזרתי", אמר שר הביטחון בני גנץ. "מעבר למעקב הצמוד שלי במהלך הלילה, באתי לקבל סקירה בלתי אמצעית על הביצוע בלילה ועל ההערכות להמשך הפעילות באיו"ש בכלל ובשומרון בפרט, שמטרתה להגן על אזרחי מדינת ישראל. מול התרעות, פיגועי ירי קשים, כוחות צה"ל, מג"ב, ושב"כ פועלים 24 שעות ביממה בכל מקום שיידרש. לא נשלים עם מציאות של טרור באף אחת מחזיתות הפעולה שלנו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר. לא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים, ואנחנו נהיה בכל מקום שיידרש בכדי למלא את משימתנו".

עוד אמר שר הביטחון: "אני מבקש להודות ולשבח באופן ספציפי את כוחות הימ"מ, צה"ל והשב"כ שביצעו הלילה פעילות נחושה, מדויקת, מממוקדת ומקצועית. הפעילות שלנו נשענה על מודיעין מדויק, על מפקדים מנוסים ועל לוחמים נחושים. כשישבנו בימים האחרונים על התוכניות המבצעיות, לפני שאישרתי את הפעולה הלילה, ידעתי שיש על מי לסמוך, אנחנו פועלים באחריות, מקצועיות, היכן שנדרש, מתי שנדרש ובכל האמצעים שיידרשו. מה שמכתיב את השיקולים שלנו זה רק הצורך הביטחוני והמשימה הביטחונית, גם כעת פועלים לוחמי צה"ל, משמר הגבול וכלל כוחות הביטחון, כדי לסכל טרור בישובים ובתפר, כך הם פועלים לאורך כל גבולות מדינת ישראל ומעבר להם".

"כולנו מודים להם על כך ומגבים אותם. אני מבקש להדגיש, מדינת ישראל פועלת אך ורק מול טרוריסטים ולא כנגד האוכלוסייה הפלסטינית. מי שמביא לפגיעה בשגרת החיים של התושבים הפלסטינים הם מחוללי הטרור עצמם. מדינת ישראל מעוניינת בשקט וביציבות, ככל שהשליטה של הרשות הפלסטינית בשטחים שלהם תהיה טובה יותר, כך ייטב להם. לצד זאת, ובכל דרך ובכל מקום, אנחנו ערוכים לכל מה שיידרש על מנת להגן על אזרחי ישראל", הוסיף גנץ.

גוב האריות שכם שר הביטחון בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד