כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חילול השם בארה"ב

עסקנים בכירים: "אם הגניבות יימשכו, הם ירקבו בכלא"

לאחר מעצרם ושחרורם בערבות של שני חרדים בברוקלין בגין זיוף מסמכים והוצאת כספים במרמה מהרשויות, עסקנים בכירים אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "אנחנו לא נעזור להם, אנחנו נשאיר אותם להירקב בכלא". זעמם של העסקים מגיע על רקע קנס עצום שקיבלה ישיבה בגין גניבת מיליונים

עסקנים בכירים: "אם הגניבות יימשכו, הם ירקבו בכלא"
בית כלא בישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

בימים האחרונים התפרסמו מספר פרשיות של הונאה בניו יורק, למרבה הצער חלק מהאנשים המעורבים, הם חרדים מחסידויות גדולות ומשתייכים לקהילות מאוד מוכרות. ביומיים האחרונים פורסם בארצות הברית על חקירה שעברו שני שותפים חרדים שהלבינו כספים, זייפו מסמכים, פיברקו תלושי משכורת, פתחו חברות פיקטיביות, הוציאו תלושי משכורת למשפחות שלהם, וגרפו מיליונים בהונאה ענקית של מיליוני דולרים.

בנוסף, לפני מספר ימים בית המשפט הפדרלי בברוקלין הגיע להסדר טיעון עם ישיבה חסידית בה לומדים אלפי בחורים, הישיבה שילמה קנס של 8 מיליון דולר לאחר שהואשמה בגניבה של מיליונים, מנהל הישיבה קיבלו תקציבי חינוך, רווחה, וכספים להוצאות שונות. המנהלים שילמו חצי משכורות לעובדים במזומן, העובדים דיווחו כי הם מרוויחים פחות כסף, התלושים שלהם היו נמוכים, ולכן הם היו זכאים לקצבאות ילדים, תשלומי רווחה, ולעוד סיוע שארצות הברית נותנת בנדיבות לילדים.

מספר עסקנים בכירים בארה"ב שוחחו עם 'בחדרי חרדים' על המצב, והזהירו את העבריינים הבאים שהם לא יסייעו להם ויתנו להם להירקב בכלא. אחד העסקנים אמר בזעם רב שהוא שוחח עם כמה עסקנים נוספים: "אנחנו חושבים לא לעזור לעבריינים החדשים, זה פשוט הזוי מה שהולך בארצות הברית, אנשים רואים את החברים שלהם נכנסים לכלא לשנים רבות, והם פשוט עושים בדיוק את מה שהחברים שלהם עשו, גונבים מהרשויות, מעלימים מס, מזייפים מסמכים, ואחר כך מצפים שאנחנו נסייע להם לשלם לעורכי דין, ושנדאג להם לתנאים יותר טובים בכלא, ושנארגן להם חנינה. אנחנו נפסיק עם הסיוע הזה אנחנו לא יכולים יותר".

עסקן נוסף אומר כי הוא וחבריו בודקים אפשרות לארגן "סדנה לגמילה מהונאת הרשויות", הוא אומר כי "זה אחד הדברים הכי חמורים, חילול השם שאין כדוגמתו, פעם אחר פעם זה קורה". עסקן בכיר אחר אומר: "אני כבר מתחיל להישבר מהם, הם לא לומדים לקח, במקום שאני אוכל לנצל את הזמן לעזור לחולים, לאנשים שצריכים סיוע רפואי דחוף, או אנשים שצריכים עזרה בנושאים בירוקרטיים, אני מוצא את עצמי מסייע לאנשים בלי טיפת אחריות שגונבים את הרשויות, פעם אחר פעם".

אותו עסקן מוסיף ומספר כי הוא יודע שיש עוד חקירות מאוד גדולות של האף-בי-איי, בתוככי החברה החרדית, והוא מקווה שבסופו של דבר החקירות לא יגלו חילול השם נוסף. הוא מסביר איך אנשים מגיעים למצב הזה. "מאוד קל לקבל כסף מהממשלה, אין פה כמעט בירוקרטיה, אפשר היום הכול לעשות דרך האינטרנט, לפתוח חברות, לסגור חברות, ולנהל עסקים ולשלם משכורות בצורה קלה. מספיק שיש לך עורך דין ורואה חשבון, ותוך כמה שעות אתה עם חברה חדשה, עם תלושי משכורת ועם חשבון בנק".

הוא אומר כי "אנשים מתפתים לשקר, לזייף מסמכים, להצהיר הכנסות והוצאות מפוברקות, ולקחת מיליונים" הוא מספר כי בתקופת הקורונה המדינה סייע לעסקים, לאנשים פרטיים שלא הצליחו לשלם את המשכנתא כי הם היו בבית חודשים, באותו הזמן המדינה לא בדקה את הבקשות לעומק, מי שביקש קיבל, עכשיו יש לחוקרים זמן, והם עוברים מקרה מקרה, ומזמנים לחקירה את מי שנראה להם חשוד".

אחד העסקנים שבדרך כלל מתעסק במקרים רפואיים אומר, כי הוא לאחרונה גם מטפל במקרים לא רפואיים, אלא נפשיים, "אנשים מתפתים לזייף, ולקבל על ידי כך מיליונים, הם פתאום מוצאים את עצמם בכלא, כשהם השאירו בבית אישה עם ילדים, והמשפחה מתחננת שאנחנו נעזור לה, כשבזמן הזה יש אנשים שצריכים עזרה, ולא בגלל שהם נוכלים, בסוף לא נוכל לסייע לאותם נוכלים, הם חייבים לדעת את זה".

עסקן נוסף אומר כי "עושים מגביות לממן עורכי דין, אתרי חדשות חרדיים ויהודיים מלאים עם קמפיינים של פדיון שבויים, וזה לא המקרה שהכפרי המסכן לא שילם לפריץ דמי חכירה לבית המרזח ונזרק לבור ועומד למות, זה מקרה של עבריינים שללא בושה מתנהגים בצורה מחפירה בלי טיפת מחשבה על היום המחר".

ארה''ב ברוקלין חוקרי FBI הונאת בנקים הונאת ענק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד