י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שנתיים אחרי

שריפת הענק ברחוב סורוצקין: 8.5 שנות מאסר לצעיר שהצית

שנתיים אחרי שהצית את שריפת הענק בשכונת רוממה בבירה, בית המשפט גזר עונש מאסר משמעותי של שמונה שנים וחצי על הצעיר המצית | לפי כתב האישום המתוקן, "כתוצאה ממעשיו נגרמו נזקים רבים לבניינים ורבים מדיריי הבניין נקלעו למצוקה נפשית ונזקקו לטיפול בטראומה"

שריפת הענק ברחוב סורוצקין: 8.5 שנות מאסר לצעיר שהצית
נזקי שריפת הענק ברחוב סורוצקין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) שמונה שנים וחצי מאסר בפועל ומאסר על תנאי על יעקב ביבס, תושב ירושלים, וזאת לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בהצתת שריפת הענק ברחוב סורוצקין בבירה ושריפות נוספות שגרמו לנפגעים ולנזקים בהיקפים עצומים.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנתיים, בשני לילות, ביצע ביבס תוך הפרת צו פיקוח האוסר לשתות אלכוהול, הצתות במספר מוקדים. ההצתה הראשונה הייתה באישון לילה במתחם שבו חמישה בניינים בשכונת רוממה ובו כמאה ועשרים דירות שבהן גרות משפחות ברוכות ילדים.

שריפת ענק בשכונה החרדית: ילדים חולצו, עשרות טופלו • תיעוד

בשכונה החרדית: לכודים ופצועים בשורה של ניסיונות הצתה

"שלפנו את הילדים מהמיטות ונמלטנו": התושבים ב'סורוצקין' נשארו חסרי כל

כתוצאה ממעשיו של ביבס, צוין בכתב האישום, נגרמו נזקים רבים לבניינים ורבים מדיריי הבניין נקלעו למצוקה נפשית ונזקקו לטיפול בטראומה שחוו. חלק ניכר משאר ההצתות, יומיים לאחר מכן, היו בבתי מגורים (חדרי מדרגות) או סמוך אליהם. תושבים שהיו סמוך למוקד השריפה האחרון באותו מועד, ראו את הנאשם מסתובב סמוך באופן שמעורר חשד ודיווחו על כך לכוחות המשטרה שפעלו במקום.

השוטרים במקום ניסו לעכב את ביבס אך הוא התנגד למעצר ובעת שניסו לערוך חיפוש על גופו של הנאשם הוא בעט בהם וניסה לנשוך אותם ולהכותם. הנאשם הורשע בביצוע עבירות הצתה בנסיבות מחמירות, ניסיון הצתה, הצתה, הפרת צו פיקוח והפרעה לשוטר.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד עפרי מלצר, להשית על הנאשם עונש של שמונה שנים וחצי מאסר בפועל ומאסר על תנאי וציינה כי "החומרה הרבה במעשיו של הנאשם מתבטאת בכך שלאחר אירועי ההצתה הוא עמד וצפה במו עיניו בהשלכות המיידיות והכה חמורות של מעשיו וכן בניגוד לטענת ההגנה לפיה הנאשם הוא פירומן אשר התקשה לשלוט במעשיו – הנאשם בהחלט שלט במעשיו ולא היה מצית דבר השייך לו או לקרוביו כדי שהוא וקרוביו לא יפגעו."

בית המשפט קיבל את טיעוני הפרקליטות במלואם, וקבע כי אין מקום להקל בעונשו של הנאשם וגזר עליו את העונש לו עתרה הפרקליטות.

הצתה ירושלים גזר דין מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד