ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
משטר הרשע

איראן תכננה לחסל עיתונאים פרסים על אדמת בריטניה

שני עיתונאים בריטים-איראנים קיבלו בימים האחרונים הודעה על עלייה באיומים כלפיהם. משטרת המטרופולין הודיעה לשני עיתונאים שהאיומים נגדם מהווים סיכון חמור ומשמעותי לחייהם ולחיי משפחותיהם. משטרת בריטניה חוקרת את האיומים

איראן תכננה לחסל עיתונאים פרסים על אדמת בריטניה
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

ערוץ הטלוויזיה Iran International המשדר מלונדון בשפה הפרסית ל-40 מיליון איראנים, מודאג מאד מהאיומים על חייהם שקיבלו עיתונאים איראנים בריטיים ממשמרות המהפכה. שני העיתונאים עובדים בערוץ שהמשטר האיראני זועם עליו מאד. הערוץ משדר את כל מה שהמשטר מנסה להסתיר מהאזרחים.

ערוץ הטלוויזיה פרסם הודעה רשמית באתר בשפה האנגלית והפרסית. שם נאמר כי "שניים מהעיתונאים הבריטים-איראנים שלנו קיבלו בימים האחרונים הודעה על עלייה באיומים עליהם. משטרת המטרופולין הודיעה כעת רשמית לשני העיתונאים שהאיומים הללו מהווים סיכון גבוה ומשמעותי לחייהם ולחיי משפחותיהם. גם חברים אחרים בצוות שלנו קיבלו הודעה ישירה על ידי משטרת המטרופולין על איומים נפרדים".

"העיתונאים שלנו נתונים להתעללות 24/7 ברשתות החברתיות. אבל איומים אלה על החיים של עיתונאים בריטים-איראנים העובדים בבריטניה מסמנים הסלמה משמעותית ומסוכנת של קמפיין בחסות המדינה האיראנית להפחדת עיתונאים איראנים העובדים בחו"ל".

האיומים הקטלניים הללו על אזרחים בריטים על אדמת בריטניה מגיעים לאחר מספר שבועות של אזהרות מצד משמרות המהפכה והממשלה האיראנית על עבודתה של תקשורת חופשית ובלתי מצונזרת בשפה הפרסית הפועלת בלונדון.

עוד נמסר מהערוץ, כי "אנו מקווים שממשלת בריטניה, וממשלות בינלאומיות וארגונים אחרים יצטרפו אלינו בגינוי האיומים הנוראיים הללו וימשיכו להדגיש את החשיבות של תקשורת חופשית, ברצוננו להודות למשטרת המטרופולין על המאמצים הרבים שלה לשמור על ביטחונם של עיתונאים".

זאת לא הפעם הראשונה שאיראן מנסה לפגוע בעיתונאים איראנים שמשדרים חדשות שלא מוצאות חן בעיניהם. גם בישראל ניסו האיראנים לפגוע בעיתונאי ממוצא איראני. האיגוד הלאומי של עיתונאים בריטים ואירים גינה בהצהרה בינואר השנה, את המהלך של המשטר באיראן, לנסות לפגוע בכתב של ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' המשדר מלונדון ל-40 מיליון צופים באיראן, ומחזיק משרד בירושלים.

בהצהרה נאמר, כי "הרפובליקה האסלאמית ממשיכה לרדוף עיתונאים איראנים החיים בבריטניה, כולל אלו שעובדים בערוץ Iran International, (איראן אינטרנשיונל) וכאלה שעובדים בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC שמשדר גם בשפה הפרסית, וגם רודפת את משפחותיהם באיראן במשך יותר מעשור". על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' משרד המודיעין האיראני ביקש מאחד מסוכניו לפנות למשרדי הערוץ, ולספק מידע שיכול לאיים על חייהם של עובדי הרשת בישראל.

בינואר השנה השב"כ עצר ארבע נשים וגבר שגויסו על ידי סוכנים איראנים דרך האינטרנט ושוכנעו לאסוף מידע רגיש ולמסור למפעיל שלהם מידע בתמורה לסכומי כסף קטנים יחסית. "באמצעות כפייה ומניפולציה של חברי הקהילה האיראנית בישראל, פעולות המשטר האיראני סיכנו בכוונה את ביטחונם של הכתב הבכיר בבאק יצחקי, משפחתו וחברים נוספים במשרד של הערוץ "איראן אינטרנשיונל".

יצחקי הוא אחד הכתבים הישראלים הבודדים דוברי פרסית שמעדכנים את הקהל האיראני באקטואליה בישראל ובסיפורים הקשורים למתיחות ארוכת שנים בין המדינה היהודית לרפובליקה האסלאמית. אבל המשטר בטהרן מתייחס לערוץ הטלוויזיה וגופי שידור פרסיים זרים אחרים כאויבי המשטר ומנסה באופן קבוע להפחיד עיתונאים העובדים בכלי תקשורת אלה. הטרדה של בני משפחתם באיראן על ידי שירותי המודיעין היא עניין שבשגרה.

בספטמבר 2019 חטפה איראן את רוחאללה זאם, עיתונאי איראני שהתגורר בפריז, בכך שפיתתה אותו להגיע לעיראק, שם תפסו אותו סוכני מודיעין ולקחו אותו לאיראן. הוא נשפט בדלתיים סגורות כמרגל והוצא להורג בדצמבר 2020.

איראן משמרות המהפכה לונדון משטרת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד