כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כמעט שנתיים אחרי

המוות המסתורי של קצין המודיעין בכלא; תוקם ועדת חקירה

למעלה משנה וחצי אחרי פרשת מותו של קצין המודיעין בכלא הצבאי, לשם נשלח לאחר שביצע פעולה שסיכנה את ביטחון המדינה, בצה"ל מודיעים על ועדת חקירה שתבדוק את האירוע סביב הקצין, אך לא תחקור את נסיבות מותו

המוות המסתורי של קצין המודיעין בכלא; תוקם ועדת חקירה
חיילים בכלא 4 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כשנה וחצי לאחר מותו המסתורי של קצין המודיעין סרן ת' (קצין אקדמאי בכיר) בכלא הצבאי, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מינה את האלוף במילואים ניצן אלון לעמוד בראש ועדה לבחינת האירוע.

נגד הקצין ששירת ביחידה מסווגת בחיל המודיעין הוגש כתב אישום חמור שייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. אז הסבירו בצה"ל כי המניע למעשה החמור של אותו קצין נבע ממניע אישי ולא כלכלי.

לאחר מעצרו של ת׳ בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות, מינה ר' אמ"ן ועדה בראשות תא"ל (מיל') נעם שער, לבחינת היבטים הנוגעים למיון מועמדים והיבטים נוספים הנוגעים לשירותו הצבאי עד למעצרו ובהם מנגנוני הבקרה ביחידה בה שירת הקצין, במטרה להפיק לקחים ולמנוע חזרה של מקרים דומים.

הפרשה המסתורית בצה"ל: "הקצין לא הואשם בריגול"

משפחתו של הקצין מסרבת לפרסם את שמו ותמונתו

בנוסף, לאחר מותו של ת׳, מינה ר' אכ"א ועדה בראשות תא״ל (מיל׳) מיקי לוריא, לבחינה מערכתית ורחבה של מערך הכליאה בצה"ל, בדגש על כלואים בעלי מאפיינים ייחודיים.

הוועדה תבחן כאמור את האירוע בגישה מערכתית ובראיה פיקודית כוללת, תוך בחינת אופן הטמעתם ויישומם של לקחי האירוע ותציג מסקנות מערכתיות ולקחים פיקודיים נוספים ככל שיהיו. בנוסף, תבחן הוועדה את מעמדו של ת׳ כחייל בעת פטירתו במתקן הכליאה הצבאי.

האלוף במיל׳ ניצן אלון מונה לעמוד בראש הוועדה, אשר תציג את מסקנותיה לרמטכ"ל בתוך כחודש ימים.

הוועדה לא תעסוק בנסיבות מותו של הקצין, אשר נחקרות במסגרת חקירה פלילית של היחידה לחקירות פנים של צה"ל. החקירה מצויה בשלבי סיום, ותסוכם על-ידי הפרקליטות הצבאית בתקופה הקרובה.

כלא צבאי ביטחון המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד