ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סיכלו רצח

ישראל העבירה מידע מודיעיני לגופי הביון הבריטיים

בשבוע שעבר קיבלו עיתונאים איראנים (או ממוצא איראני) המוצבים בבריטניה אזהרות מהמשטרה בנוגע לסכנה לחייהם. מסתבר כי ישראל היא זאת שהעבירה את המידע המודיעיני לגופי הביון הבריטיים כדי לסכל מתקפה איראנית

ישראל העבירה מידע מודיעיני לגופי הביון הבריטיים
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

ישראל העבירה מידע מודיעיני לגופי הביון הבריטיים כדי לסכל מתקפה איראנית על אדמת לונדון. על פי הדיווח של גילי כהן ב'כאן חדשות', בשבוע שעבר קיבלו עיתונאים איראנים (או ממוצא איראני) המוצבים בבריטניה אזהרות מהמשטרה בנוגע לסכנה לחייהם, ערוץ 'איראן אינטרנשיונל' דיווח בהודעה רשמית מטעמו כי שני עיתונאיו קיבלו הודעה בנושא מהרשויות המקומיות על חשש לחייהם.

מסתבר כי מי שהעביר את המידע שהביא לסיכול היו גופי המודיעין הישראלים. זו לא הפעם הראשונה (וכנראה גם לא האחרונה) שישראל מסייעת לסכל מתקפה איראנית על אדמה זרה, באירופה ובכלל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' משטרת המטרופולין של לונדון הציבה בימים האחרונים כוחות משטרה חמושים מחוץ למשרדי ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' בעקבות איומים של המשטר האיראני נגד עיתונאי הערוץ. ארגון הביון הבריטי 'הסקוטלנד יארד' מעורב באבטחה, והציב רכבים משוריינים מול משרדי ערוץ הטלוויזיה.

דובר מטעם הערוץ אמר בהצהרה לתקשורת, כי ההערכה היא שכוחות המשטרה מבצעים פעולת הרגעה והרתעה. "אנחנו לא יודעים כמה זמן הכוחות יהיו פרוסים, אבל הצוות שלנו ממשיך לנקוט באמצעי זהירות כפי שייעצו לנו מנהלי האבטחה שלנו", הוסיף. האבטחה מגיעה לאחר איומי מוות על עיתונאי הערוץ מצד משטר האייתולות שזועמים כי הערוץ שמשדר בשפה הפרסית, מביא לאיראנים את החדשות שהמשטר מסתיר מהם.

ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, התייחס היום (שני) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי inss לגל המחאות באיראן שלדבריו מוביל את המשטר לבצע פעולות אגרסיביות מבעבר ואמר: "האיראנים שוקלים לפגוע במונדיאל בקטאר; רגעי החלטה קשים בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית מתקרבים".

"איראן על כל המגרש, גם מתחת למגרש. צריך להסתכל על ההתרחשויות המהירות ואת עוצמתן. בהכי רע, הכי חריג. בלונדון מתכוננים למתקפה איראנית והם יודעים על מה הם מדברים. ארה"ב של אמריקה מתכוננת לטרור איראני. אני לא משוכנע שהעולם מבין עדיין את העוצמה שהאיראנים מביאים ברמה הגלובלית. ההסתכלות צריכה להיות שלמה".

בנוסף לפני ארבעה ימים דווח בבריטניה כי איראן זממה להרוג או לחטוף לפחות עשרה תושבי בריטניה אותם היא מחשיבה כ"אויבי המשטר" על אדמת בריטניה רק ​​השנה. כך חשף ראש ארגון הביון הבריטי MI5. ראש הביון הבריטי, קן מקאלום אמר כי טהראן השתמשה זמן רב באלימות כדי להשתיק מבקרים. "שירותי המודיעין התוקפניים" חצו כעת את הגבול לאיום ישיר על בריטניה אמר.

איראן לונדון טרור ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד