כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
3.5 מיליון דולר למנה

התרופה היקרה ביותר בעולם אושרה לשימוש

ה-FDA אישר את התרופה היקרה ביותר בעולם שעלותה 3.5 מיליון דולר למנה. התרופה לטיפול בקרישת דם. בניסויים הוכח כי הוא מקטין את מספר אירועי הדימום בשנה בלמעלה מחצי. ומספק גן שיכול לייצר את גורמי קרישת הדם החסרים לתוך הכבד. המחלה נפוצה בכאחד מכל 40,000 מהאוכלוסייה העולמית בעיקר גברים

התרופה היקרה ביותר בעולם אושרה לשימוש
תרופה צילום: Flash90

ארה"ב אישרה תרופה לטיפול בקרישי דם שעולה 3.5 מיליון דולר למנה - מה שהופך אותה לתרופה היקרה ביותר בעולם. הטיפול כולל כיום נסיעות סדירות לבית החולים, טיפול אשר ממלא את רמות גורם הקרישה החסר או הפגום. הטיפול החדש מספק גן שיכול לייצר את גורמי קרישת הדם החסרים לתוך הכבד, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

בניסויים הוכח כי הוא מקטין את מספר אירועי הדימומים הצפויים במהלך שנה בלמעלה מחצי. זה גם שחרר 94 אחוז מהחולים מהצורך בעירויים קבועים כדי לשלוט במצב. התרופה המופיליה B מהווה 15 אחוז מחולי ההמופיליה (קרישת דם) והיא נפוצה בכאחד מכל 40,000 מהאוכלוסייה בעולם, בעיקר גברים.

כמו רוב התרופות בארה"ב, רוב העלות של הטיפול החדש ישולם על ידי ביטוח ולא החולים, כולל תוכניות פרטיות ותוכניות ממשלתיות. מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופה Hemgenix ביום שלישי, ואמר כי היא "מייצגת התקדמות חשובה בפיתוח טיפולים חדשניים לאנשים שנפגעו מהמחלה".

ההערכה היא שכ-16 מיליון אנשים בארה"ב ובאירופה סובלים מהמופיליה B, בעוד שהמופיליה A משפיעה על פי ארבעה. יצרנית התרופות CSL Behring הודיעה על תג המחיר של 3.5 מיליון דולר זמן קצר לאחר אישור ה-FDA. על פי ה-FDA התרופה בסופו של דבר תפחית את עלויות שירותי הבריאות מכיוון שלחולים יהיו פחות תקריות דימומים ויזדקקו לפחות טיפולי קרישה.

תרופה נדירה תרופה fda ארה''ב מיליוני דולרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד