י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גינויים חריפים

האישה החרדית שנפצעה בהפגנת הקיצוניים מורדמת ומונשמת: "להכניס לכלא לשנים רבות"

המשטרה מחפשת אחר המעורבים בפציעתה של האישה החרדית במהלך הפגנת הקיצוניים | בשעה זו היא מורדמת ומונשמת בבית החולים שערי צדק, שמה לתפילה: מירל בת רחל לאה | הח"כים החרדים מגנים בחריפות: "למצות עמם את הדין" | פרטים חדשים על האירוע החמור בירושלים

האישה החרדית שנפצעה בהפגנת הקיצוניים מורדמת ומונשמת: "להכניס לכלא לשנים רבות"
שוטרים בזירה בירושלים צילום: דוברות המשטרה

במשטרה ממשיכים לחקור את פציעתה של האישה החרדית, שנפגעה אמש (חמישי) במהלך הפגנת חרדים קיצוניים ברחוב יחזקאל בירושלים. לפי שעה טרם נעצרו חשודים במעשה. מצבה של האישה, המאושפזת בבית החולים שערי צדק, מוסיף להיות קשה. משפחתה מבקשת מהציבור להתפלל לרפואת מירל בת רחל לאה לרפו"ש.

האישה, שיצאה לקניות לשבת, צעדה אמש סמוך להפגנת הקיצוניים שמחו על מעצרו של תושב בית שמש החשוד בהצתת חנות סלולר בירושלים. פח בוער שדרדרו מפגינים פגע באישה ומחץ אותה אל הקיר. צוותי ההצלה שהוזעקו למקום פינו אותה לבית החולים במצב קל, אך בהמשך הידרדר מצבה שמוגדר כעת קשה מאוד. "למרכז הרפואי שערי צדק פונתה אישה בשנות הארבעים לחייה הסובלת מחבלת חזה קשה. הצוות ייצב את מצבה והיא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת", מסר בית החולים.

ההפגנות הסוערות, על רקע מעצרו של החשוד, נערכו בכמה מוקדים ברחבי הארץ. בהפגנה ברחוב יחזקאל בבירה נרשמו התפרעויות ועימותים בין המשטרה למפגינים, שהבעירו פחים וחסמו את הציר לתנועה. מוקדם יותר הפגינו מספר קיצוניים גם בבית שמש ובכביש 4 סמוך לבני ברק, שנחסם לתנועה לזמן קצר. סמוך לבני ברק נעצרו שני מפגינים ובהמשך התקיימה מחאה מחוץ לתחנת המשטרה בעיר. במשטרה ציינו כי נפתחה חקירה במטרה להתחקות אחר המעורבים במעשה החמור ולמצות עמם את הדין.

אהרן גץ, חובש איחוד הצלה שהעניק לאישה סיוע רפואי ראשוני מסר: "לדברי עוברי אורח - פח צפרדע שהידרדר במורד רחוב יחזקאל מחץ אותה על הקיר במהלך ההפגנה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו לה סיוע ראשוני בזירת האירוע ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי שערי צדק שם אושפזה במצב קשה".

במחוז ירושלים של המשטרה מציינים כי "בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש, בין היתר על רקע מעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בראשית השבוע. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק - אין כל קשר. אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, ואתמול גם כלפי עוברת אורח שנפצעה באורח קשה. ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, יידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים - אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שיפגעו בתושבי האזור ובמשתמשי הדרך, באזרחים או בשוטרים".

הפח שהוצת ודורדר לעבר האישה | צילום: דוברות המשטרה.

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן מסר בתגובה: "אלימות, היא לא חופש ביטוי, היא אנרכיה. באנרכיסטים ועשבים שוטים צריך לטפל ביד קשה ובנחישות. את הפורעים שכמעט רצחו אשה ופגעו בשוטרים, צריך להכניס לכלא לשנים רבות". ח"כ בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן לעשות סדר במדינה. אסור לעשות הנחות לאף אחד שנוהג באלימות. הפגנות כן, חופש ביטוי , חשוב, אבל הפרות סדר, פגיעה בשוטרים והרס תשתיות בשום פנים ואופן לא".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף אמר כי הוא "מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה חייבת להעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".

עוד בנושא:

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי גינה אף הוא: "הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב למעשה הנפשע ואמר: "מזעזע לשמוע על קומץ פורעים ברחוב בר אילן בירושלים שפגעו באישה עוברת אורח תושבת העיר ופצעו אותה קשה. אותו קומץ פורעים שפוגע בכל תושבי ירושלים ואין מי שעוצר אותם ממעשיהם הרעים והנלוזים שאין בו כל סממן יהודי. יש לתפוס את הפורעים הללו ולמצות איתם את הדין".

 

הפגנה פציעה חרדים קיצוניים מירל דז'לובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד