כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החרדים מול בג"צ

חשיפת 'בחדרי': חוק ערך לימוד תורה - הישג היסטורי ליהדות התורה

אם יחוקק חוק יסוד: לימוד התורה יהיה זה חוק היסטורי בכל קנה מידה, ושמא אף אחד מההישגים ההיסטוריים ביותר של נציגי 'יהדות התורה' והמפלגות החרדיות בכל שנות קיומה של מדינת ישראל, לכן ניתן להעריך כי במפלגות המרכז-שמאל (אם ישובו לשלטון) ימהרו לנסות ולבטלו

חשיפת 'בחדרי': חוק ערך לימוד תורה - הישג היסטורי ליהדות התורה
בחורים באור אלחנן צילום: שלומי כהן, פלאש 90

אל מול דרישות קואליציוניות אפרוריות כמו תקציב להטמנת גניזה וכביש גישה לבית החולים מעייני הישועה, הצליחו בסיעות החרדיות לקבל התחייבות מהליכוד לחוקק את "חוק יסוד ערך לימוד תודה", שאם אכן יכנס לספר החוקים, הוא יהיה החוק המשמעותי ביותר עבור החרדים שחוקק בכל 75 שנות מדינת ישראל.

"חוק יסוד ערך לימוד התורה" יעגן בספר החוקים של מדינת ישראל את ערך לימוד התורה, ויהיה בעל משקל נגד אל מול ערכי השיוון שבחוקי היסוד שבאמצעותם נפגעו לא מעט זכויות בסיס של הציבור החרדי במהלך השנים האחרונות, לאחר ששופטי בג"צ לא החשיבו את צרכיו של הציבור החרדי ונפנפו את דרישותיו באמצעות פרשנותם לחוק היסוד.

פרסום ראשון: יהדות התורה והליכוד מגבשים פשרה בחוק הגיוס; הנוסח המסתמן

משבר הגיוס: בליכוד מתבצרים, ב'אגודה' מאיימים: "נצביע נגד הקמת הממשלה"

חוק הגיוס עומד בלב המחלוקת בין יהדות התורה לליכוד | כל הפרטים

אם אכן חוק יסוד: ערך לימוד התורה יכנס לבסוף לספר החוקים הרי שבאמצעותו ניתן יהיה להגן על צרכי הציבור החרדי, החל מזכויות שוות ללומדי התורה, כך שניתן יהיה גם להגן על בדרישות להפרדה מגדרית באירועים ובאוניברסיטאות (תלוי בלשון החוק שיחוקק).

אם יחוקק, זהו חוק היסטורי בכל קנה מידה, ושמא אף אחד מההישגים ההיסטוריים ביותר של נציגי 'יהדות התורה' והמפלגות החרדיות בכל שנות קיומה של המדינה, לכן ניתן להעריך כי במפלגות השמאל (אם ישובו לשלטון) ימהרו לנסות ולבטלו.

כזכור 'בחדרי חרדים' פרסם כי בליכוד הביעו נכונות לחוקק את 'חוק יסוד ערך לימוד התורה', מה שייתן מענה מול בג"צ בשאלת הפגיעה בחוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו' בהתייחס לערך השיוון, כך שלראשונה חוק יסוד יכיר בערך של לומדי תורה ויעגן את אי השיוון של בחורי ישיבות.

חוק יסוד חוק יסוד ערך לימוד התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד