כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערת הראיונות

מתנער: כך מגיב נתניהו לדברי הח"כים מ'עוצמה יהודית'

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא הרצוג והבהיר "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים". בן גביר לחברי מפלגתו: אל תלכו לכיוון של לעצור את לפיד וגנץ, מה פתאום". וגם, הפגישות של הנשיא הרצוג עם שרים בליכוד. כל הפרטים

מתנער: כך מגיב נתניהו לדברי הח"כים מ'עוצמה יהודית'
נתניהו והסמארטפון צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והתנער מהדברים שנאמרו על ידי חברי הכנסת מעוצמה יהודית: "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולאזרחים לצאת למרי אזרחי", הבהיר נתניהו.

במקביל, על פי דיווח ב'כאן 11' שרים בליכוד אמרו כי אמירותיו של אנשי בן גביר מזיקות ו"עליו להשתלט על המפלגה".

עוד דווח כי השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר כתב לחברי מפלגתו: "מבין את כולם על ההסתה וההמרדה נגדנו. אבל אל תלכו לכיוון של לעצור את לפיד וגנץ, מה פתאום. תגידו שהם מסיתים, אבל אנחנו לא רוצים לעצור והמשטרה לא תעצור מתנגדים פוליטיים ולא מתכוונים לעשות דבר כזה". למרות ההסתייגות של בן גביר מהדברים וההוראה לשנות כיוון, השר לביטחון לאומי לא צפוי לגנות את דבריהם של חברי הכנסת פוגל ואלמוג כהן, אך הנושא יעלה לדיון בישיבת סיעת עוצמה יהודית. 

כזכור, מוקדם יותר היום ח"כ צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית, אמר בראיון ל'כאן חדשות' כי "יש לעצור את יאיר לפיד, בני גנץ, יאיר גולן ומשה (בוגי) יעלון". כאשר העילה למעצרם לדבריו, היא "בגידה במולדת".  

פוגל, שהתייחס לקריאות למרי אזרחי מצד אנשי האופוזיציה, אמר: "את הארבעה האלה צריך לעצור - הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. הם לא מדברים על הפגנה, לא על דגלים ולא שום דבר אחר. הם מדברים עכשיו על מלחמה וקוראים למלחמה. אם הם היו קוראים להפגין, הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מתייחסים אליי כאויב. זו בגידה במולדת וזו עילה למעצר".

חברו למפלגה השר עמיחי אליהו גיבה את דבריו בחשבון הטוויטר שם כתב: "אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי תא"ל במיל' ח"כ צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד) יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים!".

שעות ספורות אחר כך התראיין חבר מפלגתו אלמוג כהן לערוץ 13 והתייחס לדבריו של פוגל: "אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. יחד עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה. יש להורות להם להפסיק עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובותיה של מדינת ישראל, ולהדגיש להם שאם לא יעשו כן - הם יעצרו עם אזיקים".

בתוך כך, הערב דווח ב'כאן 11' כי הנשיא הרצוג נפגש עם השרים יריב לוין ושלמה קרעי בניסיון להשפיע על הרפורמות אותן הם מתכוונים לקדם בתקופה הקרובה. הרצוג ביקש מלוין לרכך את הרפורמה במערכת המשפט והציע לקיים שיח משותף.

במקביל גם השר קרעי צפוי להציג בעוד שבועיים רפורמה נרחבת בתחום התקשורת וכאמור, גם בנושא הזה הרצוג מנסה להשפיע. גורם בליכוד אמר בתגובה: "הרצוג הציע את עצמו לתווך, כרגע אין לנו צורך בזה". מבית הנשיא נמסר בתגובה לדיווח: "לא מתייחסים לפגישות".

 

בנימין נתניהו יצחק הרצוג יריב לוין שלמה קרעי אלמוג כהן צביקה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד