כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נדחתה הבקשה לצאת לטבילה

"נפגש עם מחבלים": הוארך מעצרו של החרדי הקיצוני

בית המשפט קבע כי פעיל 'נטורי קרתא' שנכנס לג'נין ונועד עם פעילי טרור, יישאר במעצר | עורך דינו: "להיפגש עם פלסטיני -זה לא בהכרח שאני מזדהה עם ארגון טרור"

"נפגש עם מחבלים": הוארך מעצרו של החרדי הקיצוני
נטורי קרתא במחנה הפליטים ג'נין צילום: תקשורת פלסטינית

בית המשפט האריך הבוקר (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של שמעון רוט, איש נטורי קרתא שנכנס בשבוע שעבר למחנה הפליטים בג'נין ונועד עם פעילי טרור, יחד עם שני קיצוניים נוספים. במשטרה מייחסים לחרדי הקיצוני הזדהות עם ארגון טרור והפרת צו אלוף.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות ועוררו סערה, נראו הפעילים הקיצוניים מסתובבים בלב מחנה הפליטים, אליו הכניסה לישראלים אסורה ומסוכנת. במהלך הביקור במחנה, שסוקר בהרחבה בכל התקשורת הפלסטיניים, נפגשו הפעילים עם בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', רוט נעצר הלילה (בין שני לשלישי) לאחר ששב מחו"ל. במהלך הדיון בעניין הארכת מעצרו טען פרקליטו של רוט, עו"ד אנדרה רוזנטל כי מעשיו לא נחשבים לתמיכה בטרור. "עם כל הכבוד, להיפגש עם פלסטיני בג'נין גם אם יש משפחה שיש לה עצורים זה לא בהכרח אומר שאני מזדהה עם הארגון טרור", אמר עורך דינו. "אולי עם הסבל של המשפחה בתור משפחה. איני יודע, אבל כדי להאריך מעצר צריך משהו יותר מתמונה".

עוד בנושא:
משלחת נטורי קרתא נפגשה עם בכיר בג'יהאד בג'נין. צפו
כניסת אנשי נטורי קרתא לג'נין: אחד הקיצוניים נעצר
פרסום ראשון: איש נטורי קרתא נוסף נעצר מיד עם נחיתתו בנתב"ג

נציג המשטרה אמר בדיון כי החשוד נכנס עם אחרים לתוך ג'נין לצורך פגישה עם משפחות מחבלים על מנת לנחם אותם. "הוא עשה זאת כשהוא אחוז בדגלי הרש"פ ועל פי החשד נפגש עם גורמים עוינים, מחבלים ואחרים". במקביל, בית המשפט דחה את בקשתו של רוט לצאת במהלך ימי המעצר לטבילה במקווה." לא מוכרת לי אפשרות להוצאת עצור לטבילה, ובכל מקרה העניין בסמכות שב"ס, ואינו נוגע להליך מעצר הימים", אמר השופט ירון מינטקביץ בתום הדיון.

מעצר זה מתווסף למעצר חבר נוסף מאותה משלחת שנעצר ביום חמישי שעבר ושוחרר לאחר ארבעה ימים. במהלך הדיון בהארכת מעצרו של החשוד הראשון נטען כי בנוסף לעבירה על צו האלוף האוסר כניסת ישראלים לשטחים הפלסטינים, גופי הביטחון מבקשים לבדוק האם חברי המשלחת נועדו עם גורמים עוינים. מנגד, בא כוחו של החשוד טען כי המעצר הוא פוליטי וכי אין בסמכותו של בית משפט השלום לדון במעצר זה, אלא אך ורק לבית משפט צבאי מכיוון העבירה בוצעה מחוץ לקו הירוק.

 

נטורי קרתא ג'נין מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד