כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תיעוד ממצלמות האבטחה

ניסו לפרוץ: קיצוניים מחו על מאסר מצית החנות, סוהרים נפצעו

הפגנה אלימה מחוץ לכלא איילון: עשרות קיצוניים מחו אתמול על המשך מאסרו של יהושע דדון, תושב בית שמש הנאשם בהצתת חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים | המפגינים ניסו לפרוץ למתחם ויידו אבנים, 4 סוהרים נפצעו | תיעוד 

ניסו לפרוץ: קיצוניים מחו על מאסר מצית החנות, סוהרים נפצעו
המפגינים מחוץ לנציבות צילום: שב"ס

עשרות קיצוניים הפגינו אתמול (חמישי) סמוך לכלא איילון ברמלה, בו ממוקמת נציבות בתי הסוהר, בעקבות המשך מאסרו של יהושע דדון, תושב בית שמש הנאשם בהצתת חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים לפני כחצי שנה. לפי השב"ס, המפגינים ביצעו מספר ניסיונות לפרוץ את שער המתחם תוך זריקות חפצים, אבנים והשחתת רכוש. לאור נסיון העבר עם הפגנות מסוג זה, מיד עם תחילת ההתקהלות הוזעקו כוחות משטרה ויס"מ למקום ויחד עם כוחות שב"ס פעלו לפיזור ההפגנה.

כתוצאה מזריקת האבנים נפגעו 4 סוהרים וסוהרות ונזקקו לטיפול רפואי. כמו כן, נגרם נזק רב לשער הכניסה הראשי ולציוד. בשב"ס מציינים כי אין זו הפעם הראשונה בה נוקטים המפגינים באלימות וונדליזם מחוץ למתקני שב"ס.

"שירות בתי הסוהר לא יאפשר את הפרת ריבונותו במתקניו ויפעל בנחישות ובכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו למיצוי הדין עם האחראים על כך", נמסר משב"ס.

עוד בנושא:
הציתו את חנות הסלולר כשטליתות על פניהם - ונמלטו
תושב בית שמש יואשם בהצתת חנות הסלולר ב'גאולה'
הוצתה? חנות הסלולר ב'גאולה' עלתה בלהבות | תיעוד
המואשם בהצתת הסלולר מועבר מכלא לכלא ונשללות ממנו זכויות

דדון, חרדי קיצוני בן 34, נאשם שהיה מעורב בפריצה והצתה של החנות הסלולר "פון כשר" בשכונת גאולה לפני כחצי שנה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, על רקע חוסר הסכמות בין בעל החנות המשמשת למכירת מכשירי סלולר ואביזרים נלווים לבין ועדת הרבנים לענייני תקשורת, הוחלט שלא להעניק לחנות תעודת כשרות והתקיימו הפגנות מולה.


דדון, החנות שהוצתה. צילום: פלאש 90

מכתב האישום עולה כי בחודש באוקטובר האחרון פרצו הנאשם ושלושה קיצוניים נוספים לחנות, כשהם לבושים לבוש חסידי ועל פניהם טליתות. דדון הבעיר חפץ קטן והשליך אותו לתוך החנות ובעקבות זאת היא הוצתה כליל, לרבות תכולתה. הנזק בגין מעשיו נאמד על כ-600,000 שקלים. לאחר האירוע נמלט הנאשם לאזור מירון ולא התייצב לחקירת המשטרה.

כתוצאה מהאש נשרפה החנות באופן כליל ונזק נגרם לעסקים סמוכים. כוחות הכיבוי שהוזעקו למקום הצליחו להשיג שליטה, לא היו נפגעים. נגד החנות שנשרפה, יצוין, התקיימו בעבר שורה של הפגנות במסגרת מחאת הסלולר שהובילו חרדים קיצוניים.

הפגנה חרדים קיצוניים יהושע דדון בית כלא שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד