י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שערוריית התינוק בהדסה

האב החרדי לתקשורת הטורקית: "לוקחים אותך וזורקים אותך לכלא"

משפחה חרדית טורקית ברזילאית בישראל ממשיכה במאבק על מנת להתאחד עם תינוקם שנלקח לפני תשעה חודשים על ידי רשויות הרווחה בשל התעללות לכאורה בתינוק, דבר שההורים מכחישים בתוקף

האב החרדי לתקשורת הטורקית: "לוקחים אותך וזורקים אותך לכלא"
הזוג בראיון ל'חדשות 12' צילום: צילום מסך

אבא חרדי בעל אזרחות טורקית וישראלית, ואשתו ישראלית-ברזילאית לקחו את תינוקם בן החודש בחודש מאי האחרון לבית החולים הדסה עין כרם לטיפול בדימום מוחי, הגורם השני לשבץ מוחי.

לאחר בדיקה ראשונית, הגישו גורמי בית החולים והרווחה תלונה במשטרה נגד ההורים בחשד שהתינוק היה נתון ל"טלטול או אלימות". צוות בית החולים הגיע למסקנה בבדיקות שלהם כי לתינוק אין מחלה גנטית והוא סבל מהתעללות מצד ההורים.

כתוצאה מכך עצרה המשטרה את ההורים. האב ישב 10 ימים במעצר ו-20 במעצר בית, בעוד האם קיבלה גם ארבעה ימי מעצר בית.

המשפחה האשימה את צוות בית החולים ברשלנות תוך הוכחה על ​​בדיקות רבות שנערכו בארה"ב ובישראל שהסיקו כי דימום מוחי בתינוק אינו תוצאה של התעללות הורית כלשהי, אלא מחלה נדירה.

"בדרך כלל, בתי חולים צריכים לחקור אם משהו מהסוג הזה נובע מהתעללות, אבל הם החליטו מהר מאוד", אמרה סבתו של התינוק, לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו.

"בשלב הראשון אבחנו את התינוק עם 'תסמונת תינוק מזועזע' ללא בדיקת טומוגרפיה הכרחית ודיווחו על כך למשטרה בחשד להתעללות", הוסיפה. היא אמרה שאפשר לחשוד בכל הורה, "אבל זה לא מקובל לעשות את האבחנה הזו ללא טומוגרפיה".

המשפחה הגישה את תוצאות הבדיקה ממעבדות בארה"ב ומישראל לבית המשפט בנובמבר האחרון. ב-6 בדצמבר החליט השופט למסור את התינוק לסבתא, וקבע כי האם יכולה להישאר עם התינוק.

לטענת סבתו של התינוק, השופט רצה למסור את התינוק להורים אך שירותי הרווחה התנגדו להחלטת בית המשפט. לבסוף, לאחר שהמקרה הופיע בתקשורת בישראל לפני שבועיים, החליט בית המשפט שהתינוק צריך להישאר עם אחותה של אמו.

האב, שנולד וגדל בישראל, אמר לסוכנות אנאדולו הטורקית: "לוקחים אותך וזורקים אותך לכלא. התינוק שלך בבית החולים ואתה לא יודע מה קרה לתינוק שלך. אף אחד לא מספר לך על מצבו של התינוק שלך. הם פשוט אומרים 'עשית את זה, אתה לא אבא טוב', מאשימים אותך וזה נורא".

האב אמר שהרווחה הכריחה אותו לבצע בדיקת פוליגרף. "תנו לנו להחזיר את הילד שלנו. התברר שלתינוק שלנו יש מחלה (גנטית) פרופסור מומחה בארה"ב, שאליו פנינו, ומיטב הרופאים בתחום, גילו שהילד סובל מהמחלה הזו". הוא אמר. הסבתא והאב הצהירו כי "בהחלט" יגישו תביעת פיצויים נגד פקידי השירותים החברתיים לאחר שיחזירו את התינוק.

האם: "פחדנו מאוד שהתינוק שלנו ימות. ואז הם באו והתחילו להאשים אותנו, ואמרו שעשינו את זה. זו הייתה תחושה נוראית". היא פרצה בבכי ואמרה: "בתקווה שהתינוק שלנו יהיה איתנו בהקדם האפשרי. אבל בכל פעם שהתינוק שלנו לא איתנו, כל יום הורס אותנו".

בנוגע לטענות המשפחה, מבית החולים הדסה וממשרד הרווחה והשירותים החברתיים נמסר לסוכנות אנאדולו כי העניין מתנהל בבית המשפט.

הדר אלבוים, דוברת הדסה מסרה: "צוות בית החולים דיווח במתחייב בחוק לגורמי הרווחה". יש לציין כי כל שאר ההחלטות מאותו רגע הן של הרווחה.

בראיון ל-N12 לפני שבועיים היא אמרה בבכי קורע לב: "הרווחה מתעקשת שאנחנו עשינו את זה, שאנחנו הורים מתעללים, גרועים שלא מסוגלים לגדל ילד. כבר שמונה חודשים מאז שהבן שלי בן 4 חודשים, הוא חי לבד כמו יתום, בלי אבא בלי אמא. הוא לא מקבל אהבה. הוא בסביבה של אנשים זרים לו. הוא סובל".

ממשרד הרווחה נמסר מוקדם יותר החודש: "הטענות שמובאות אינן נכונות. מפאת חובת החיסיון, צנעת הפרט והעובדה שהתיק מתנהל בבית המשפט לא נוכל למסור פרטים נוספים".

מבית חולים הדסה נמסר מוקדם יותר החודש: "לאחר בירור ראשוני, במקרים שבהם קיים חשד סביר להתעללות או הזנחה, הצוות פועל לפי החוק ומדווח לגורמים הנדרשים. זאת במטרה שיבדקו את הנושא לעומק, ושינקטו בפעולות הנדרשות לשמור על שלום הילד לפי הצורך".

תינוק ברזיל טורקיה משרד הרווחה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד