כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החשש התממש

הסלמה חמורה | בצה"ל מאשרים: רקטה שוגרה מג'נין | תיעוד

אחרי שמקורות פלסטינים פרסמו תיעוד של שיגור 'קסאמים' בצפון השומרון, בצה"ל אישרו כי לפחות רקטה אחת נורתה - אך נפלה בשטח הפלסטיני | לא היו נפגעים | בצבא הדגישו: הרקטה לא היוותה סכנה לישובים וכי כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב | האירוע מתוחקר

הסלמה חמורה | בצה"ל מאשרים: רקטה שוגרה מג'נין | תיעוד
ירי הרקטות באזור ג'נין צילום: צילום מסך

בצה"ל אישרו (שני) כי רקטת קסאם שוגרה הבוקר מהעיר ג'נין לעבר אזור הגלבוע. הרקטה נפלה בשטחים פלסטינים ולא גרמה לנפגעים. הפלסטינים פרסמו מוקדם יותר את תיעוד השיגור. "הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני", נאמר בהודעת צה"ל. בצבא הוסיפו כי הרקטה לא היוותה סכנה לישובים באזור וכי כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר.

כאמור, ערוצים פלסטינים פרסמו את תיעוד השיגור של שתי רקטות, לטענתם לעבר יישובים ישראלים. הערכה היא אחת מהן התפוצצה בעת השיגור. 

הפלסטינים שיגרו קסאמים בשומרון? התיעוד הדרמטי שמעורר דאגה

התיעוד החריג פורסם בקבוצת טלגרם בשם "גדוד אל-איעש", המזוהה עם הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. בתיעוד טוענים הפלסטינים כי ניסו לשגר לפחות שתי רקטות קסאמים לעבר מושב רם און שבמועצה אזורית גלבוע.

"ירי של התנחלויות בעוטף ג'נין בעמק יזרעאל באמצעות רקטות מסוג קסאם-1. יום שני, ה-26.06.23. הגדה מגן ירושלים", נכתב בתיעוד.

לפני כחודש פרסמו הפלסטינים תיעוד שאף הוא עורר את תשומת הלב במערכת הביטחון: בתיעוד החריג שצולם באזור צפון השומרון ופורסם בערוצים פלסטינים שונים, הוצגה רקטה על קנה שיגור. בתיעוד נוסף נראית הרקטה "משוגרת" אך מתפוצצת שניות לאחר מכן.

במהלך מבצע 'מגן וחץ', כזכור, חשף ראש השב"כ רונן בר, במהלך ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כי כוחות הביטחון סיכלו בעת האחרונה חוליה שהחלה לייצר רקטות במחנה הפליטים ג'נין "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטחי השומרון לעבר ישראל", אמר בר.

 

רקטות רקטות קסאם ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד