כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כבר לא אויבים

פולקסווגן רוכשת חלק מיצרנית הרכב הסינית

חברת פולקסווגן הודיעה כי היא תשקיע 700 מיליון דולר ביצרנית רכב סינית • הן יפתחו ביחד מכונית חשמלית אשר תשווק בשוק הסיני בשנת 2026

פולקסווגן רוכשת חלק מיצרנית הרכב הסינית
אקספנג ג'י תשע צילום: אקספנג

לפני שנים ספורות בלבד, יצרני הרכב האירופים עוד יכלו להרשות לעצמם לזלזל בתעשיית הרכב הסינית, אבל כיום המצב שונה ויצרני הרכב האירופים אפילו רוכשים חלקים מיצרני רכב הסינים.

כך, פולקסווגן הגרמנית הודיעה כי היא תשקיע 700 מיליון דולר ביצרנית הרכב הסינית אקספנג שמכוניות מתוצרתה צפויות להגיע לישראל השנה, אם כי היבוא של אקספנג לישראל לא יבוצע על ידי יבואנית פולקסווגן אלא על ידי יבואנית רנו וניסאן.

פולקסווגן ID.4 החשמלית: צילום רוני נאק

ההשקעה של פולקסווגן באקספנג תקנה לה נתח של 5% ממניות אקספנג. לעסקה יש עבור פולקסווגן משמעות שמשתרעת מעבר לרכישת מניות: פולקסווגן ואקספנג יפתחו ביחד מכונית חשמלית אשר תשווק בשוק הסיני בשנת 2026. בנוסף על כך לפי פרסומים באירופה, פולקסווגן תזכה להשתמש בפלטפורמת הרכב החשמלי של אקספנג אשר נקראת "אדוארד" הפלטפורמה, כלומר השלדה.

זו כבר פותחה על ידי אקספנג בהשקעה גדולה ומשמשת בכמה דגמים של היצרנית ופולקסווגן תשלם מעין "דמי מנוי" עבור השימוש בבסיס הטכנולוגי ליצרנית הסינית. פולקסווגן טרם חשפה מידע אודות השימוש בפלטפורמה החדשה, כלומר אילו דגמים של פולקסווגן יעשו בה שימוש ובאילו שווקים.

 

גרמניה פולקסווגן רכב חשמלי סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד