י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באו לקלל ויצאו מברכים

בעקבות מפגן השנאה: חילונים רוכשים תפילין וחובשים כיפות

המפגינים הקיצוניים שונאי הדת והמסורת שהפגינו בליל יו"כ בכיכר דיזנגוף ופוצצו את התפילה גרמו לאפקט הפוך, כאשר חילונים רבים מקבלים על עצמם להתקרב לדת מי ברכישת תפילין ומי בחבישת כיפה בפומבי

בעקבות מפגן השנאה: חילונים רוכשים תפילין וחובשים כיפות
גיא ברוך עם הכיפה בערוץ 14 צילום: צילום מסך

מפגן השנאה בלב תל אביב בעיצומו של היום הקדוש, זעזע חילונים רבים שהמסורת היהודית חשובה להם גם אם הם לא מנהלים אורח חיים דתי ומסורתי בעצמם. ביממה האחרונה הוצפו הרשתות החברתיות בהפתעות משמחות של יהודים חילוניים שהצהירו על שינוי בחייהם מכאן ואילך בשל מופע השיסוי והביזוי בכיכר דיזנגוף.

יניב תורג'מן בן ה-43 מגבעתיים, הודיע ברשת X (טוויטר לשעבר) שהוא רוכש תפילין ומתחיל להניח מידי יום. "אני יהודי, ישראלי וחילוני מגבעתיים. הודות לגירוש היהודים מתפילה בערב יום כיפור מכיכר דיזינגוף, החלטתי לקחת על עצמי לרכוש תפילין ולהניח תפילין".

עוד בנושא:

עוד הוסיף וכתב: "בעקבות האירוע המזעזע הזה חשוב לי ששני ילדי: רותם ולני שמתגוררים בעיר חילונית, יצפו באביהם מניח תפילין עם טלית בכל בוקר וילמדו יהדות מהי".

גם חילוני בשם גיא ברוך, במקור מקיבוץ ניר עוז שבדרום וכיום מתגורר בראשון לציון, הודיע בחשבון ה-X שלו: "מדהים מה יום כיפור אחד יכול לעשות ליהודי קיבוצניק - אני מתחיל ללכת עם כיפה מהיום. אנטיוכוס לא הצליח, הרומאים לא הצליחו, המוסלמים לא הצליחו, גם אתם תכשלו. אל תיגעו לי ביהדות, יש גבול".

הוא הוזמן בעקבות הציוץ לאולפן 'הפטריוטים' של ינון מגל ב'ערוץ 14' והגיע כשהוא חובש כיפה לראשו. הוא הסביר לצופים את מטרת הצעד שלו. לשאלת אחד הפאנליסטים איך משפחתו מגיבה, הוא ציין כי נוצר קרע במשפחה בעקבות הצעד שלו לעבר היהדות והמסורת.

כיכר דיזנגוף תל אביב הנחת תפילין גיא ברוך יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד