כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סמוך לחצות ליל

16 החטופים ששוחררו במסגרת הפעימה השישית - הגיעו לישראל | הרשימה המלאה

חמאס שחרר 16 חטופים וחטופות במסגרת הפעימה השישית של העסקה - בתמורה לשחרור מחבלים | בנוסף ל-10 החטופים שמחויב חמאס להעביר, שוחררו 2 ישראליות בעלות אזרחות רוסית ו-4 תאילנדים | בישראל ממשיכים במאמצים להאריך את הפסקת האש תמורת חטופים נוספים

16 החטופים ששוחררו במסגרת הפעימה השישית - הגיעו לישראל | הרשימה המלאה
תמונות ראשונות של אירנה טטי לצד כוחות צה"ל, צילום: באדיבות המצלם

חמאס שחרר הערב (רביעי) 16 חטופים וחטופות, מתוכם ארבעה אזרחים תאילנדים, במסגרת הפעימה השישית. בתחילת הערב העביר ארגון הטרור לידי הצלב האדום שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית ובהמשך העביר עוד 5 נשים ו-7 ילדים. בבוקר צפויה לפוג הפסקת האש ובשעות אלו מתקיימים מגעים בניסיון להאריך את העסקה. הלילה מתכנס הקבינט המצומצם בכדי לדון בהמשך המלחמה.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה נתניהו לדיווחים אודות עסקה שתעצור את המלחמה ואמר: "בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן. אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף". גם הרמטכ"ל הרצי הלוי הבהיר כי צה"ל צפוי לשוב בקרוב ללחימה: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא".

רשימת האזרחים ששוחררו:

- גלי טרשצ'נסקי (בת 13)
- עמית שני (בן 15)
- ליאם אור (בן 18)
- איתי רגב ג׳רבי (בן 18)
- אופיר אנגל (בן 17)
- ירדן רומן-גת (בת 35)
- מורן סטלה ינאי (בת 40)
- ליאת בינין אצילי (בת 49)
- רעיה רותם (בת 54)
- רז בן עמי (בת 56)

כמו כן, ארבעה אזרחים ממוצא תאילנדי.

זאת בנוסף לשתי האזרחיות ששוחררו מוקדם יותר הערב:

- ילנה טרופנוב (בת 50)
- אירנה טטי (בת 73)

כל העדכונים:

00:20 - דובר צה"ל: יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את 14 החטופות והחטופים השבים ארצה, בהם 10 ישראלים וארבעה בעלי אזרחות תאילנדית. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

23:55 - תיעוד ראשון משחרור החטופים בפעימה השישית.

הפעימה השישית - שחרור החטופים - תיעוד ראשון

23:48 - ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו היום (רביעי, 29/11) ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח, זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה״ב בתיווך קטאר ומצרים.  בישראל מבהירים כי הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה.

תיעוד משאיות המכילות סיוע הומניטארי שנשלחו ממעבר ניצנה למעבר רפיח

במקביל, 200 משאיות סיוע הומניטארי הועברו לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. משאיות הסיוע ההומניטארי הכילו מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.

23:45 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את 14 החטופים והחטופות בהם 10 חטופים ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית למצרים. החטופים השבים ארצה בדרכם בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופים השבים בנקודת המפגש. נציגי צה"ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

23:11 - דובר צה"ל: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום, 10 חטופות וחטופים ישראליים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית בדרכם לשטח ישראל.

23:08 - משרד הבריאות מעדכן על הגעת 2 נשים למרכז הרפואי שיבא. הנשים שבות הביתה מהשבי לאחר 54 ימים.

22:59 - אחרי עיכוב של שעות: 10 החטופים חברו לצלב האדום בעזה.

22:47 - תמונות ראשונות של אירנה טטי לצד כוחות צה״ל, עם שובה לשטח ישראל לפני שעה קלה.

22:23 - דיווח בפוליטיקו: ממשל ביידן דוחה את כל הניסיונות להטיל הגבלות והתניות על הסיוע הביטחוני לישראל, ולא צפוי שום שינוי במדיניות הנשיא בתקופה הקרובה - הסיוע ימשיך לזרום ללא תנאים.

22:20 - אורי רביץ על מצבה של אמו אלמה אברהם שחזרה מהשבי: "היא הולכת ומשתפרת. הרופאים מאוד אופטימיים. הפרסום הערב בתקשורת שסירבנו לפגוש את נתניהו הוא לא נכון. אנחנו מבקשים להתמקד בבריאות של אמא שלי ומבקשים פרטיות".

22:01 - מחמוד אל-מרדאוי ממנהיגי חמאס לערוץ קטארי: "העיכוב בשחרור החטופים בפעימה השישית הוא כתוצאה ממכשולים לוגיסטיים". עוד הוסיף: "המשא ומתן בדוחה לגבי הארכת ההפוגה ההומניטרית - עדיין נמשך. לא ניסוג מהעמדות שהצגנו בשולחן המשא ומתן".

21:55 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, בריאיון לערוץ אל-משהד האמירותי: "יש 24 נשים חטופות שעדיין נמצאות בשבי חמאס. כולן אזרחיות במדינת ישראל. אימהות, מורות וגננות - בהן: נועה ארגמני, רומי גונן, שני גורן ועדן ירושלמי. חמאס נושא באחריות המלאה על חייהן ועליו לשחרר אותן מיד".

21:20 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "המאמצים להארכת ההפוגה עדיין לא הבשילו, הכנו את עצמנו לכל אפשרות עם סיומה. אם ישראל תבצע תוקפנות כלשהי - ההתנגדות ערוכה ואם הרגיעה תימשך, נמשיך כך. לא נדבר על עסקת חילופין שנוגעת לחיילים - לפני הפסקת התוקפנות והסרת המצור בעזה"

21:18 - עד כה לא התבצעה העברת יתר החטופים, פרט לשתי החטופות עם אזרחות רוסית.

21:15 - בכיר חמאס בחו"ל, אוסאמה חמדאן לרשת 'אל מיאדין': "היום תושלם העברתו החטופים ושחרור האסירים הפלסטינים כמו שסוכם".

21:00 - ספינת הקרב USS Carney האמריקנית הפילה כטב"ם איראני ששוגר מתימן, אחרי שהגדירה אותו איום, ליד מיצר באב אל-מנדב בים האדום

20:44 - דובר צה"ל דניאל הגרי חושף בהצהרה היומית כעת: "הכוחות בעזה חיסלו היום 3 מחבלים שהפרו את כללי ההפוגה והיוו איום על כוחותינו".

20:40 - בשעה 23:00 יכונס קבינט המלחמה לדיון מכריע על הרחבת העסקה לשחרור חטופים.

20:38 - יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את שתי החטופות השבות ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבות עד להגעתן לחיק משפחותיהן בבתי החולים.

מסירת החטופות בעלות אזרחות רוסית לידי הצלב האדום

20:33 - מאות עזתים תועדו מתגודדים סביב רכבי החטופים בשעה שהם מועברים לידי הצלב האדום בדרכם למצרים.

מאות עזתים מתגודדים סביב רכבי החטופים

20:18 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את שתי החטופות הישראליות למצרים. החטופות השבות ארצה בדרכם בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופות השבות בנקודת המפגש. נציגי צה"ל מעדכנים את משפחותיהן באופן שוטף.

20:11 - עוד פרטים על המשוחררות הרוסיות כמחווה לנשיא רוסיה פוטין: אירנה עובדת כל חייה כרופאה וילנה עובדת בחברת 'נירלט'. בשבת השחורה, נחטפו שתיהן יחד עם סשה (28) בנה של ילנה ובת זוגו ספיר כהן (29) שנמצאים עדיין בשבי החמאס. באותו יום נרצח ויטאלי טרופנוב בעלה של ילנה. כולם נחטפו מביתם שבקיבוץ ניר עוז.

20:03 - שתי החטופות הישראליות בעלות אזרחות רוסית ששוחררו הן אם ובת, ילנה טרופנוב בת 50 ואירנה טאטי בת 73.

האזרחיות הרוסיות ברכב הצלב האדום

19:52 - ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, לאחר פגישה עם רה"מ נתניהו: "אי אפשר ואסור להפסיק את הלחימה. אסור להביא לרפיון ולהפסקת התנופה הצבאית. הובטח לנו שינוי פני המזרח התיכון ושינוי המציאות בעזה. הפסקת הלחימה תיחשב לניצחון נוסף לחמאס לאחר הטבח הנורא וחטיפת האזרחים ויפגע בהרתעה הישראלית לשנים קדימה".

19:49 - דובר צה״ל: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום שתי חטופות ישראליות הועברו אליהם והן בדרכן לשטח ישראל. שחרורן הוא בנוסף לרשימת החטופים שמתוכננת להשתחרר היום.

19:43 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם בני משפחת ביבס, בעקבות הודעת חמאס, זאת בהמשך לפגישתם אמש בקריה בתל אביב. ראש הממשלה נתניהו אמר לבני המשפחה כי הנושא נבדק ע"י כלל גורמי הביטחון, וכל מידע יימסר להם. רה"מ נתניהו הבטיח שמדינת ישראל תעשה הכל להשבתם ארצה. לדיווח בהרחבה

19:30 - השר גנץ: "ער לקריאות שאעזוב את הממשלה, אנחנו במלחמה הכי חשובה מקום המדינה". להצהרה המלאה

19:20 - השר בני גנץ: "אנחנו ערוכים ומוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו. מדינת ישראל מנהלת מערכה מורכבת, רב זירתית, עם אחריות עצומה של שמירה על הפרויקט הציוני, ביצורו וחיזוקו. עלו עלינו לכלותינו, ועדיין רוצים לעשות זאת. לנו אין ברירה. אנחנו חייבים להמשיך ולהילחם. לא נקמה אנחנו מבקשים אלא הבטחת עתידנו, לא נעצור עד שנביא ביטחון ונסיר את האיום על אזרחינו בדרום ובצפון. אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים. הלחימה תימשך, ותתרחב לכל מקום שנדרש ברחבי הרצועה. לא יהיו ערי מקלט".

19:00 - דיווחים פלסטינים: החמאס מעביר את החטופים לידי הצלב האדום.

18:50 - משפחת ביבס: "משפחתנו מעודכנת בפרסום האחרון של חמאס. אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים. אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו".

18:30 - הרמטכ"ל קיים אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל, במסגרתם אישר את תוכניות ההתקפה להמשך התמרון. הרמטכ"ל: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא".

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד