כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נמשיך במאבק"

אחרי פיטורי הנשיאה האנטישמית: מונתה יו"ר יהודיה

אחרי פיטורי הנשיאה שהתבטאה באנטישמיות: יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ג'ולי פלאט, התמנתה ליו"ר הזמנית של אוניברסיטת פנסילבניה

אחרי פיטורי הנשיאה האנטישמית: מונתה יו"ר יהודיה
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מודיעות היום (ראשון) כי יו"ר הפדרציות, ג'ולי פלאט, תמונה ליו"ר הזמני של אוניברסיטת פנסילבניה, זאת בעקבות התפטרותם של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל ויו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה סקוט בוק.

פלאט, ששימשה בחודשים האחרונים כסגן יו"ר מועצת המנהלים של האוניברסיטה, עמלה קשות למגר את נגע האנטישמיות מהקמפוס, אך לדבריה: "למרבה הצער, לא עשינו את ההתקדמות שרצינו וקיוונו להשיג בנושא הזה. אני סבורה שבהינתן ההזדמנות לבחור בין טוב לרע, בין נכון לשגוי, שלושת נשיאי האוניברסיטה שהעידו בבית הנבחרים של ארצות הברית נכשלו. שינוי המנהיגות באוניברסיטה היה אפוא הכרחי והולם".

עוד מסרה גו'לי פלאט: "כיו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אנו מובילים את ההתגייסות הגדולה ביותר בתולדותינו לתמיכה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה ונגד עליית האנטישמיות בצפון אמריקה. לאחרונה קיימנו את העצרת היהודית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית עם מעל ל-300 אלף משתתפים. נמשיך במאבק הזה בכל הכוח הדרוש".

כזכור בשבוע שעבר חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאת האוניברסיטה לגבי עמדתה על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הנשיאה לא אמרה שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות.

סטפניק שאלה אם קריאה לרצח עם נגד יהודים מפרה את מדיניות הבריונות או ההטרדה בקמפוס של האוניברסיטה.

"אם הנאום הופך להתנהגות, זה יכול להיות הטרדה", אמרה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל וסירבה שוב ושוב לגנות את הקריאות.

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, "התפטרה מרצונה", כך נמסר מהאוניברסיטה. המהלך הגיע לאחר שהיא סרבה במהלך שימוע בקונגרס לגנות רצח יהודים. ועל האופן בו היא אמרה שהיא תטפל בהתבטאויות באוניברסיטה הקוראות ל"רצח עם של יהודים".

"זו הייתה הזכות שלי לכהן כנשיאה של המוסד המדהים הזה", אמרה מגיל בהצהרה שפרסמה האוניברסיטה. "זה היה כבוד לעבוד עם הסגל שלנו, הסטודנטים, הצוות, הבוגרים וחברי הקהילה שלנו כדי לקדם את המשימות החיוניות של האוניברסיטה".

ארצות הברית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד